Vrijwilligers

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Balgooij TS
Infopolitie Gast

Vrijwilligers

Ongelezen bericht door Balgooij »

Hallo allen,

Ik heb inmiddels de fysieke vaardigheidstoets behaald evenals de psychologische keuring.

Ik wacht nu een uitnodiging voor de medische keuring af en dan hopen op een positieve uitkomst wat betreft de screening.

Het is de bedoeling dat ik naast mijn huidige baan als vrijwilliger bij arrestantentaken aan de slag mag waar begin dit jaar hier in het Westen Nederland vacatures voor verschenen.

-Ik heb geen twijfel over mijn doen en denken… maar wordt bij de “gemiddelde” collega een vrijwilliger voor “volle” collega aangezien, of hang je er dan toch een beetje naast?

-zijn er medewerkers van de arrestantenzorg die al als vrijwilliger aan het werk zijn? En kunnen zeggen of je elke lesdag in Apeldoorn aanwezig dient te zijn of zijn er ook lesdagen online?

-is er een starterspakket qua kleding voor vrijwilligers en wat zit daar zoal in?

Ik blijf duimen! Groeten Mark :thanks:
vraagteken
Stamgast
Agent
Inspecteur
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 39

Re: Vrijwilligers

Ongelezen bericht door vraagteken »

Ha Mark! ik ben beiden. Beroeps (opsporing) en vrijwilliger (blauw op straat) en weet dus niet of ik daarom representatief ben. In mijn ervaring hangt het heel erg van de persoon af. Zowel als beroeps als vrijwilliger.

Wat ik van vrijwilligers hoor is dat het heel erg teamafhankelijk is. Er zijn collega's die gewoon meedraaien als volwaardig en er zijn er ook die niet echt mee kunnen komen (door welke reden dan ook). Stel je bescheiden en leergierig op en absorbeer zoveel mogelijk kennis en dan gaat het vast helemaal goedkomen.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Vrijwilligers

Ongelezen bericht door SWAT »

Inderdaad redelijk afhankelijk van de locatie en de personen met wie je moet gaan werken. Vooral leergierig opstellen, uit jezelf je elke keer voorstellen en ook al weet je iets beter daar niet te veel nadruk op leggen. Van belang is ook hoe vaak je meedraait. Als je een keer in de drie maanden een dienst meedraait gaat niemand je leren kennen. Ook scheelt het als het lukt om met dezelfde groep personen diensten te draaien. Men leert je dan sneller kennen en wordt je sneller een vertrouwd gezicht.
Stay safe out there.
Plaats reactie