Goedemorgen allen,
Ik ben in februari 2023 mijn rijbewijs kwijtgeraakt na een overtreding van 51km/h te hard buiten de bebouwde kom(80 weg). Nu is het echter zo dat ik een grijze pas aan wil vragen om te gaan werken al beveiliger. Ik heb sindsdien geen enkele snelheidsboete meer gehad. Hoe groot is de kans dat mijn aanvraag goedgekeurd wordt? Nadat ik overigens aan had gegeven bij de rechter dat ik mijn rijbewijs nodig heb voor mijn werk(vitaal beroep) heeft hij beslist mij het rijbewijs terug te geven. Ik heb echter wel een boete van €700-, gehad. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Inname rijbewijs (VOG)
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Re: Inname rijbewijs
Een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) wordt gebaseerd op het aangevraagde beroep; een zedendelinquent zal geen groen licht krijgen voor 't werken op een school, een alcoholist niet voor 't werken als taxichauffeur.
In hoeverre heeft het vertoonde 'verkeersgedrag' invloed op uw werk als beveiliger? Tja, dat vind ik heel lastig inschatten, ik zou zeggen van niet..
Misschien dat er hier nog mensen zijn die in die 'business' zitten, anders wordt 't een kwestie van proberen en afwachten..
In hoeverre heeft het vertoonde 'verkeersgedrag' invloed op uw werk als beveiliger? Tja, dat vind ik heel lastig inschatten, ik zou zeggen van niet..
Misschien dat er hier nog mensen zijn die in die 'business' zitten, anders wordt 't een kwestie van proberen en afwachten..
'Heb je jaren gestudeerd, is gezond boerenverstand weer in de mode..'
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Inname rijbewijs (VOG)
Ik deel de mening van vorige spreker. Ik kan mij niet voorstellen dat een eenmalige overtreding, nu ongeveer 3 jaar geleden, de afgifte van een grijze pas zal belemmeren.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Ter aanvulling op de eerdere reacties dient te worden opgemerkt dat de gedraging wettelijk wordt gezien als een overtreding en niet als een misdrijf. Misdrijven hebben meer invloed op de afgifte van een VOG dan een (enkele) overtreding.
Stay safe out there.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
De check kun je zelf (anoniem) doen: https://vogcheck.justis.nl/