termijn ontvang rechtzaak
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
termijn ontvang rechtzaak
zo'n 4 en een halve maand geleden was ik opgepakt wegens vandalisme, wat ik gedeeltelijk heb ontkent wat volgens hun dus in een rechtzaak zou eindigen.. maar ze hebben geen hard bewijs.
hoe lang kan dat wel niet duren totdat je bericht ontvangt, heb nog niks ervan gehoord... is er een kans dat ik er niks meer van hoor?
hoe lang kan dat wel niet duren totdat je bericht ontvangt, heb nog niks ervan gehoord... is er een kans dat ik er niks meer van hoor?
-
- Infopolitie Gast
- rai
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 52
P.s. jij stelt het volgende:
Dat doet niet de politie, die doet alleen maar onderzoek.
De politie zet alles op papier en de rechter bepaald uiteindelijk of het bewijs hard is of niet en die veroordeeld je eventueel.zo'n 4 en een halve maand geleden was ik opgepakt wegens vandalisme, wat ik gedeeltelijk heb ontkent wat volgens hun dus in een rechtzaak zou eindigen.. maar ze hebben geen hard bewijs.
Dat doet niet de politie, die doet alleen maar onderzoek.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
- rai
- Moderator
- Geslacht:
De rechtbank en de politie staan los van elkaar.anoniem schreef:haha.. ja ik weet hoe verstrooit de politie is.. heb eerder boetes gekregen maar nooit ontvangen, denk niet dat ik ze er aan ga herinneren
Als jij de rechtbank opbelt met de vraag of er al een zaak van jou op de rol staat kijken ze in HUN systeem en niet in die van de politie.
Als de rechtbank niets binnen heeft zul je dat als antwoord krijgen.
Boetes zijn namelijk een heel ander verhaal.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
- rai
- Moderator
- Geslacht:
Je moet het feit en de eventuele schade los van elkaar zien.
Ik zal een voorbeeld proberen te schetsen.
Stel je loopt over straat en je trek zomaar een verkeersbord uit de grond en die gooi je in de sloot.
Voor de wet heb je dan vernieling gepleegd, dat is het strafbare feit.
De schade is een verkeersbord die er niet meer is.
De gemeente zal dan zo snel mogelijk weer een nieuw verkeersbord plaatsen, omdat anders het verkeer misschien in gevaar komt.
Op het moment dat de gemeente een nieuw verkeersbord heeft geplaatst, heeft de gemeente schade geleden doordat het een nieuw verkeersbord moest plaatsen.
Ondanks dat blijft het strafbare feit van vernieling gewoon staan.
Als jij daar als verdachte voor wordt aangehouden en er zijn bijvoorbeeld getuiges van dat jij het gedaan heeft, en de gemeente doet aangifte van vernieling van het verkeersbord gaat alles naar de rechtbank.
Die zal jou zaak gaan behandelen, ondanks dat het verkeersbord er allang weer staat.
Het gaat erom dat jij de vernieling hebt gepleegd en daar wordt je dan misschien voor veroordeeld en krijg je daar mogelijk straf voor.
De rechter kan ook bepalen dat jij de gemeente een geldbedrag moet betalen voor het vervangen van het verkeersbord.
Dan kan jij niet zeggen: Ja, maar er staat toch weer een nieuw verkeersbord.
Ik hoop dat het zo meer duidelijk is.
Kort gezegd komt het er dus op neer dat je het gepleegde strafbare feit dus helemaal los moet zien van de eventuele schade die daar door is ontstaan.
Het maakt dus niet uit of de schade dus direct daarna hersteld wordt.
Feit gepleegd is en blijft gepleegd.
Ik zal een voorbeeld proberen te schetsen.
Stel je loopt over straat en je trek zomaar een verkeersbord uit de grond en die gooi je in de sloot.
Voor de wet heb je dan vernieling gepleegd, dat is het strafbare feit.
De schade is een verkeersbord die er niet meer is.
De gemeente zal dan zo snel mogelijk weer een nieuw verkeersbord plaatsen, omdat anders het verkeer misschien in gevaar komt.
Op het moment dat de gemeente een nieuw verkeersbord heeft geplaatst, heeft de gemeente schade geleden doordat het een nieuw verkeersbord moest plaatsen.
Ondanks dat blijft het strafbare feit van vernieling gewoon staan.
Als jij daar als verdachte voor wordt aangehouden en er zijn bijvoorbeeld getuiges van dat jij het gedaan heeft, en de gemeente doet aangifte van vernieling van het verkeersbord gaat alles naar de rechtbank.
Die zal jou zaak gaan behandelen, ondanks dat het verkeersbord er allang weer staat.
Het gaat erom dat jij de vernieling hebt gepleegd en daar wordt je dan misschien voor veroordeeld en krijg je daar mogelijk straf voor.
De rechter kan ook bepalen dat jij de gemeente een geldbedrag moet betalen voor het vervangen van het verkeersbord.
Dan kan jij niet zeggen: Ja, maar er staat toch weer een nieuw verkeersbord.
Ik hoop dat het zo meer duidelijk is.
Kort gezegd komt het er dus op neer dat je het gepleegde strafbare feit dus helemaal los moet zien van de eventuele schade die daar door is ontstaan.
Het maakt dus niet uit of de schade dus direct daarna hersteld wordt.
Feit gepleegd is en blijft gepleegd.
- rai
- Moderator
- Geslacht:
Ik denk niet dat het de bedoeling is om hier je gal te spuwen.gast schreef:Als zometeen een half jaar geleden is, en heb er nog niks van gehoord reken ik erop dat ik er ook niks meer van zal horen , zowel wordt ik boos . lui ambtenaren.. je gaat mij niet vertellen dat het meer dan 6 maand kost om even iemand op de hoogte te stellen van hoe en wat.
Deze site is daar niet voor bedoeld, je gal ga je maar ergens anders spugen.
Hier proberen mensen in hun vrije tijd antwoord te geven op vragen waar mensen mee zitten, en die zitten dan niet te wachten om afgeplast te worden.
-
- Infopolitie Gast
Ja je hebt gelijk over dat gal spugen, was ook niet op de mensen hier bedoelt .. vind het gewoon vreemd hoelang iets kan duren, politie zal wel zelfde motto als mij hebben,, waarom vandaag doen wat morgen kan.
en ik snap dat van dat verkeersbord, maar wat als de getuigen je nou NIET het feit daadwerkelijk gepleegt zien hebben.. blijft er weinig over, tenzij ze gaan liegen natuurlijk.
en ik snap dat van dat verkeersbord, maar wat als de getuigen je nou NIET het feit daadwerkelijk gepleegt zien hebben.. blijft er weinig over, tenzij ze gaan liegen natuurlijk.