Vandaag had ik een vreemde situatie. Iemand belde direct aan mijn deur, zonder via de intercom te bellen. Hij stond zenuwachtig met zijn hand in zijn zak en was gekleed als een monteur. Ik had niemand gebeld of verwacht, dus mijn intuïtie zei meteen dat er iets niet klopte.
Wat me nog meer verontrustte, is dat mijn buren bijna nooit thuis zijn en we 99% van de tijd alleen zijn. Hoe kwam deze persoon dan binnen? Hij bleef voor mijn deur staan, liep daarna naar beneden en bleef daar zo’n 10 minuten hangen zonder het gebouw te verlaten. Pas toen ik de deur opendeed, vertrok hij snel, stapte in een auto en reed weg.
Mijn vrouw en dochter waren thuis, dus ik was extra alert. Ik ben absoluut niet bang, maar dit was wel een reden om extra voorzichtig te zijn. Wat zouden jullie doen in zo’n situatie? Wat zijn de beste manieren om je huis te beveiligen, vooral in een flat waar je weinig controle hebt over wie er in en uit komt?
Ik vertrouw op mijn gevoel, en dit voelde gewoon niet goed. Ik hoor graag jullie tips en advies!
Verdachte situatie bij mijn deur in Rotterdam Zuid – Wat zou jij doen?
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Verdachte situatie bij mijn deur in Rotterdam Zuid – Wat zou jij doen?
Op het moment zelf had u een melding kunnen maken bij de politie via 0900 8844.
Het was handig geweest als u het kenteken van de auto had genoteerd..
Controleer of de centrale toegangsdeur goed sluit en spreek met de overige bewoners goed af niet zomaar voor iedereen open te doen.
Een canerabel bij uw voordeur is wellicht ook handig.
Het was handig geweest als u het kenteken van de auto had genoteerd..
Controleer of de centrale toegangsdeur goed sluit en spreek met de overige bewoners goed af niet zomaar voor iedereen open te doen.
Een canerabel bij uw voordeur is wellicht ook handig.
Stay safe out there.