2e staandehouding en krijg dus 2 punten op rijbewijs na betaling strafbeschikking
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
2e staandehouding en krijg dus 2 punten op rijbewijs na betaling strafbeschikking
Ten eerste …ja erg dom!!
1e aanhouding na een avondje kroeg de volgende dag aangehouden en 355 ugl geblazen. 2 maand rijontzegging, boete €350, cursus EMA volgen €1200 en 1 punt rijbewijs.
2e aanhouding 134 gemeten(na correctie) door onopvallende politieauto.
Ze lieten mij een apparaat zien met 138 km/u erop. Dus waarschijnlijk een lasergun.
Ik weet dat ik misschien 10 tot 15 seconden te hard reed op een 4 baansweg. (N-weg) Schrok zelf ook van de snelheid..dus gauw weer normale snelheid. Voor mij reed een auto die nog veel sneller reed dan ik, maar die ging de eerste de beste afslag eraf en ineens reed er een volvo achter mij en daarna voor mij met bordje “volgen “aan.
Ze vroegen om mijn rijbewijs en of ik wist waarom ik staande gehouden werd.
Toegegeven dat ik even te snel reed en reden had ik niet..totaal 1 minuut geduurd en ze gingen weer door met de melding dat ik de boete zo snel mogelijk thuisgestuurd kreeg..en verder geen informatie over de gevolgen (ik weet dat dit niet verplicht is)
Als ik deze strafbeschikking betaal dan krijg ik dus mijn 2e punt. Dus schorsing rijbewijs CBR.
Is het dan altijd een rijvaardigheids onderzoek of kijken ze ook naar de overtreding en kan ik EMG krijgen…
1e aanhouding na een avondje kroeg de volgende dag aangehouden en 355 ugl geblazen. 2 maand rijontzegging, boete €350, cursus EMA volgen €1200 en 1 punt rijbewijs.
2e aanhouding 134 gemeten(na correctie) door onopvallende politieauto.
Ze lieten mij een apparaat zien met 138 km/u erop. Dus waarschijnlijk een lasergun.
Ik weet dat ik misschien 10 tot 15 seconden te hard reed op een 4 baansweg. (N-weg) Schrok zelf ook van de snelheid..dus gauw weer normale snelheid. Voor mij reed een auto die nog veel sneller reed dan ik, maar die ging de eerste de beste afslag eraf en ineens reed er een volvo achter mij en daarna voor mij met bordje “volgen “aan.
Ze vroegen om mijn rijbewijs en of ik wist waarom ik staande gehouden werd.
Toegegeven dat ik even te snel reed en reden had ik niet..totaal 1 minuut geduurd en ze gingen weer door met de melding dat ik de boete zo snel mogelijk thuisgestuurd kreeg..en verder geen informatie over de gevolgen (ik weet dat dit niet verplicht is)
Als ik deze strafbeschikking betaal dan krijg ik dus mijn 2e punt. Dus schorsing rijbewijs CBR.
Is het dan altijd een rijvaardigheids onderzoek of kijken ze ook naar de overtreding en kan ik EMG krijgen…
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: 2e staandehouding en krijg dus 2 punten op rijbewijs na betaling strafbeschikking
Is er ook een vraag aan ons?
Stay safe out there.
-
- Infopolitie Gast
Re: 2e staandehouding en krijg dus 2 punten op rijbewijs na betaling strafbeschikking
Heeft het bv ook nut om bv bezwaar aan te tekenen tegen de stafbeschikking omdat ik niet weet hoe er gelaserd is..
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
U kunt in het verzetschrift uitleggen waarom u het niet eens bent met de strafbeschikking. Als u als enige reden aangeeft dat u niet weet hoe er gelaserd is, geef ik u weinig kans van slagen.
Als aanvulling daarop: in de strafbeschikking zal moeten worden vermeldt hoe er gelaserd is. Dus meetafstand, eventuele afstand tot de rijlijn en ijking zullen daarin worden opgenomen.
-
- Infopolitie Gast
Op de strafbeschikking die ik gekregen heb, staat alleen waar, wanneer, kenteken en snelheid..verder geen toelichting
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Ik moet eerlijk toegeven dat ik me nooit verdiept heb in het hele 'strafpuntensysteem omdat de politie daar verder geen bemoeienis mee heeft, maar is dit wel zo?
Ik lees alcohol, verkeersovertreding.... Werkt dit wel cumulatief?
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
Dit klopt niet. Een strafbeschikking is een schuld vaststelling door de officier van justitie. Die heeft vastgesteld dat de bestuurder zich schuldig heeft gemaakt aan een snelheidsovertreding en dat de politie een correcte meting heeft uitgevoerd. Was dat niet het geval geweest dan had er geen strafbeschikking opgelegd mogen worden. Het strafpunt wordt toegekend zodra de strafbeschikking onherroepelijk wordt. Dat zal in dit geval gebeuren zodra de strafbeschikking betaald wordt.jjk schreef: 05 mar 2025, 21:07 Als aanvulling daarop: in de strafbeschikking zal moeten worden vermeldt hoe er gelaserd is. Dus meetafstand, eventuele afstand tot de rijlijn en ijking zullen daarin worden opgenomen.
Bij verzet zal de zaak aan der echter worden voorgelegd en wordt het strafpunt pas toegekend als de rechter het verzet heeft behandeld en een straf heeft opgelegd.
Stay safe out there.
-
- Infopolitie Gast
Krijg ik dan vanzelf bericht van het CBR?
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
De officier van justitie moet melden of er een voorlopig strafpunt is toegekend. Zodra de opgelegde straf onherroepelijk komt er melding over het definitieve strafpunt. Het CBR gaat dan aan de slag.
Stay safe out there.
OP haalt een aantal dingen door elkaar. In Nederland is er een puntenrijbewijs (voor alcoholovertredingen) en een beginnersrijbewijs (voor overige ernstige overtredingen begaan door beginnend bestuurders). Beide systemen werken met punten die je kwijt kunt raken, echter staan deze geheel los van elkaar.
Op basis van de beschrijving van OP is deze 1 punt kwijt op het puntenrijbewijs (naar aanleiding van rijden onder invloed). Pas bij een tweede keer rijden onder invloed raakt OP het rijbewijs kwijt.
Daarnaast heeft OP een snelheidsovertreding begaan. OP heeft 134 gereden (na correctie) op een N-weg. De vraag is wat daar de toegestane snelheid was, 80 of 100? Als het een 80-weg was, zou ik verwachten dat de politie het rijbewijs meteen had ingehouden (dat is gebruikelijk bij meer dan 50 km/h te hard rijden). Als het een 100-weg was, komt dat neer op 34 km/h te hard rijden. Als OP een beginnend bestuurder is levert dat een punt op op het beginnersrijbewijs. Ook hiervoor geldt dat 2 punten betekent dat het rijbewijs moet worden ingeleverd, rijden onder invloed staat hier echter los van.
Op basis van de beschrijving van OP is deze 1 punt kwijt op het puntenrijbewijs (naar aanleiding van rijden onder invloed). Pas bij een tweede keer rijden onder invloed raakt OP het rijbewijs kwijt.
Daarnaast heeft OP een snelheidsovertreding begaan. OP heeft 134 gereden (na correctie) op een N-weg. De vraag is wat daar de toegestane snelheid was, 80 of 100? Als het een 80-weg was, zou ik verwachten dat de politie het rijbewijs meteen had ingehouden (dat is gebruikelijk bij meer dan 50 km/h te hard rijden). Als het een 100-weg was, komt dat neer op 34 km/h te hard rijden. Als OP een beginnend bestuurder is levert dat een punt op op het beginnersrijbewijs. Ook hiervoor geldt dat 2 punten betekent dat het rijbewijs moet worden ingeleverd, rijden onder invloed staat hier echter los van.