Eigen parkeerplaats aan openbare weg

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
plr.lodder
Nieuw lid
Nieuw lid

Eigen parkeerplaats aan openbare weg

Ongelezen bericht door plr.lodder »

Ik wil graag hulp bij het volgende probleem:

Vorig jaar heb ik een nieuw appartement gekocht met een eigen parkeerplaats bij het gebouw. In de akte van levering staat vermeld dat ik hiervan eigenaar ben en daardoor de enige rechthebbende. Meer staat er niet en ook het verkoopgesprek gaf daar verder geen bijzonderheden over.
Wel staat in deze akte dat de verkoper de weg zal overdragen aan de gemeente waarbij deze de weg als openbare weg zal duiden.
De consequentie hiervan is dat ik van mijn parkeerplaats niet meer de volledige rechthebbende ben. Immers, het verkeer heeft het recht gebruik te maken van o.a. parkeerplaatsen aan de openbare weg. Juridisch kan ik er dus niets aan doen om te verhinderen dat deze verkeersdeelnemer daar parkeert. De politie vragen te handhaven is er niet bij. De bewuste bestuurder heeft alle recht. Mijn vraag is wat mij te doen staat.

Van belang is te weten dat het gebied waar mijn woning komt niet valt onder het parkeerbeleid van de gemeente. Aldus kan een ieder daar vrij en gratis parkeren.
Mijn parkeerplaats maakt deel uit van totaal 21 parkeerplaatsen die alle aangekocht zijn en die haaks op de doodlopende toegangsweg liggen en om het appartementencomplex ligt.

Ik heb op internet gelezen dat de parkeerplaatsen langs een openbare weg nooit verkocht kunnen worden. Immers de gemeente is straks de eigenaar van de openbare weg en dus ook van de parkeerplaatsen. Ik ben dus volgens de wet niet in staat alles te doen of te laten met mijn parkeerplaats. M.i. is er dus sprake van een onrechtmatige daad bij de verkoop.

Om zelf maar even een voorschot te nemen denk ik dat de oplossing gezocht moet worden mijn parkeerplaats met toestemming van de gemeente fysiek af te sluiten d.m.v. een paal oid gecombineerd met 1 of meer bordjes waaruit blijkt dat ik eigenaar ben.

Ik hoor graag jullie reactie.
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht: Man
Leeftijd: 66

Re: Eigen parkeerplaats aan openbare weg

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Hier is sprake van een ( complexe) civielrechtelijke situatie. Het zal ook op dat vlak opgelost moeten worden. Dat is geen aangelegenheid voor de politie.

De akte van levering t.av. de ‘gekochte’ parkeerplaats is onuitvoerbaar en daarmee niet rechtsgeldig lijkt me.

Partijen zijn hier verkoper, koper en gemeente.

Een zaak om een rechtsbijstandsverzekering voor te benaderen.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht: Man
Leeftijd: 66

Re: Eigen parkeerplaats aan openbare weg

Ongelezen bericht door MotoRon »

Zoals Thunderstreak al vertelde is dit geen zaak waar de politie zich mee bezig houdt. Daarmee is de vraag hier op het forum aan het verkeerde adres.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten