Screening politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
96Sollicitant
Infopolitie Gast

Screening politie

Ongelezen bericht door 96Sollicitant »

Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat de intentie er is om mij aan te nemen voor een administratieve functie bij de politie. Hiervoor volgt nu een screening. Ik vind dit best wel spannend wat hier uit gaat komen. In 2018 heb ik, als student en niet nadenkend, een bedrijf ingeschreven bij de KVK. Met dit bedrijf heb ik niks gedaan, behalve een huurovereenkomst voor een computer afgesloten. Deze kon ik niet betalen doordat ik geen inkomsten had als student. Door het bedrijf waarvan ik huurde, is toen een faillissement aangevraagd. Ik heb de gehele schuld binnen een jaar afgelost en ook de curator betaald. In mei 2019 is het faillissement dan ook opgegeven. Mijn huidige financiële situatie is stabiel, ik heb een goed inkomen waarbij steady meer inkomt dan uitgaat. Ik heb deze situatie ingevuld op het BO formulier, maar het wachten geeft me wel spanning. Maak ik nu nog kans voor de functie?
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht: Man

Re: Screening politie

Ongelezen bericht door maestro »

Ik zou niet inzien waarom je niet door de screening zou komen. Het doel is om te beoordelen of je betrouwbaar en niet chantable bent. Het gaat om een geringe schuld die inmiddels is afbetaald en al weer een hele tijd geleden is. Je huidige financien zijn op orde.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik zie evenmin in de door jou beschreven situatie een beletsel voor de screening. Ik kan natuurlijk niet zien wat er bij de screening verder nog naar voren komt, maar dit lijkt me geen probleem te geven.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
pretorian83
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Jaap
Leeftijd: 41

Ongelezen bericht door pretorian83 »

Recent heb ik mijn screening gehad en deze is afgerond. Ik denk dat in het algemeen je kunt stellen dat het vooral gaat om hoe integer je bent (betrouwbaar en eerlijk) en of er risico's zijn van beïnvloeding op je werkzaamheden. Als je ergens een verklaarbare reden voor hebt en kunt aangeven hoe de vork in de steel zit, dan wordt dit zeker meegenomen in het besluit. Het is natuurlijk wel zo dat er andere zaken kunnen spelen waarbij dit een cruciale rol zou kunnen spelen, dus daar is nooit iets zomaar over te zeggen.

Het screeningsproces wordt altijd met twee personen gedaan, zodat ze echt alles kunnen wegen en er geen 'willekeur' ontstaat. Mijn advies: gewoon open en eerlijk zijn over de situatie en dit eventueel verder uitleggen. Zelf denk ik dat het geen enkele rol speelt, maar zoals gezegd kan het een aaneenschakeling zijn van andere zaken.
Gesloten