Afval container leeg gehaald uit achtertuin

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Anno
Infopolitie Gast

Afval container leeg gehaald uit achtertuin

Ongelezen bericht door Anno »

Ik heb recentelijk meerdere malen gehad dat er iemand in mijn achtertuin komt en mijn container leeg plunderd met alles waar statiegeld opzit, voornamelijk blikjes.

Nou is dit niet een financieel probleem, maar het feit dat deze persoon wel brutaal genoeg is om mijn achtertuin in te komen en de container te plunderen vind ik wel wat van. Straks neemt hij nog een keer iets mee wat wel van waarde is.

Ik neem aan dat dit simpelweg verboden is en de persoon in kwestie strafbaar bezig is, maar kan ik hier iets tegen doen los van mijn schutting deur altijd goed opslot hebben en wellicht een slot halen voor mijn container.

Het klinkt misschien wat kleinzielig en de persoon in kwestie zal ongetwijfeld een hoop hebben aan het statiegeld maar het voelt gewoon niet fijn dat iemand dit consistent doet momenteel
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht: Man
Leeftijd: 66

Re: Afval container leeg gehaald uit achtertuin

Ongelezen bericht door MotoRon »

Even een paar vragen:
* Is de poort van de achtertuin afgesloten (op slot), of kan je er gewoon inlopen?
* Je gooit statiegeldblikjes in de afvalcontainer. Is het de bedoeling dat je die als afval aan de straat wil zetten om op te laten halen door de vuilophaaldienst?
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Anon
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Anon »

Sinds de 1e keer dat het gebeurd is heb ik mijn schutting deur op slot. Gister nacht ben ik dat vergeten en is het weer gebeurd. Voelt dus wel alsof het vaker geprobeerd word. Mijn schutting is ook niet hoog, als je wil kan je er zo overheen klimmen ook, hooguit 1.5 meter hoog

Ik gooi ze wel weg om langs de weg te hebben voor de afval dienst. Ik heb er bijvoorbeeld ook absoluut geen problemen mee als ze de container leeg halen terwijl hij langs de weg staat. Maar zomaar mijn achtertuin in komen vind ik niet fijn.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

En dat lijkt mij logisch.

Ik vrees dat u een zwerver in de buurt heeft 'wonen'..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario

Ongelezen bericht door maestro »

Het is inderdaad strafbaar om je tuin te betreden nu deze is afgesloten, op slot hoeft hij daarvoor niet te zitten. De dichte tuindoor maakt voldoende duidelijk dat men niet zonder uitnodiging welkom is.

Wat je er in de praktijk aan kunt doen:
- een briefje ophangen met het verzoek het niet meer te doen of om blikjes en dergelijke bijvoorbeeld op dagen dat de afval dienst langskomt op te halen omdat je het prima vindt dat het wordt meegenomen maar niet dat men in je tuin komt.
- een lamp met bewegingssensor plaatsen
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Geen reactIe meer van TS, archieftijd
:slotje: