Beste lezer,
Ik had laatst in de avond met de auto iemand geholpen met verhuizen en werd door diegene een straatje ingestuurd om te laden en lossen, waar je dat blijkbaar alleen in de ochtend in mocht doen. Er stond toevallig handhaving en ik kreeg een officiële waarschuwing van ze, op naam en kenteken (eerste ooit).
Wat zijn hier de gevolgen van? Ik heb gevonden dat dit 5 jaar lang in het systeem blijft staan en ik kan me voorstellen dat je de volgende keer een boete i.p.v. waarschuwing krijgt, maar wat me niet duidelijk is, is of de waarschuwing algemeen geldt of alleen voor het bepaalde soort overtreding. Zou ik bijvoorbeeld voor iets anders dan een verboden straat inrijden gelijk een boete krijgen als de handhaver in eerste instantie van plan was een waarschuwing te geven?Zoals wildplassen of te hard rijden; gewoon dingen die niets te maken hebben met een verboden straat inrijden.
Ik ben natuurlijk niet van plan om de regels weder te overtreden, dit geval was ook niet mijn idee, maar ik vraag het me gewoon af.
Officiële waarschuwing
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Officiële waarschuwing
Een dergelijke waarschuwing wordt vastgelegd in het systeem. Bij een volgende controle zal men dan ook kunnen zien dat je gewaarschuwd bent en waarvoor.
Het is vervolgens aan de controlerende politieman/boa/handhaver om te beslissen of hij/zij dat mee laat wegen in de afweging of je in een nieuw geval/overtreding wel of geen bekeuring krijgt. Je zal je kunnen voorstellen dat je in het geval van dezelfde overtreding een verhoogde kans hebt op een bekeuring, maar ik kan me dat ook voorstellen als je een ander soort verkeersovertreding pleegt.
Het is altijd een keuze van degene die je aan de kant zet, maar dat is het ook als je niet eerder gewaarschuwd bent.
Het is vervolgens aan de controlerende politieman/boa/handhaver om te beslissen of hij/zij dat mee laat wegen in de afweging of je in een nieuw geval/overtreding wel of geen bekeuring krijgt. Je zal je kunnen voorstellen dat je in het geval van dezelfde overtreding een verhoogde kans hebt op een bekeuring, maar ik kan me dat ook voorstellen als je een ander soort verkeersovertreding pleegt.
Het is altijd een keuze van degene die je aan de kant zet, maar dat is het ook als je niet eerder gewaarschuwd bent.