Parkeren aan klaverweide

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
MMJvB
Infopolitie Gast

Parkeren aan klaverweide

Ongelezen bericht door MMJvB »

Vanwege de grootte van de rolstoelbus taxi kan ik vaak niet op de bewonersparkeerplek terecht. Hierdoor parkeer ik aan de Klaverweide zelf. Echter heb ik een briefje onder de ruitenwisser en berichtje aan werkgever mogen ontvangen. Op verzoek van werkgever heb ik de plek aangepast. Echter blijven er mensen problemen hebben dat ik daar parkeer.

Voor zover ik kan zien is het gewoon toegestaan aan beide kanten van de bewoners opgang te parkeren. Graag uitsluitsel hierover.
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 66

Re: Parkeren aan klaverweide

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

Kun je aangever in welke woonplaats de Klaverweide is?
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door SWAT »

In afwachting van nadere informatie..
Dat je ergens zou mogen parkeren betekent niet dat zulks geen overlast zou kunnen veroorzaken.
Niet elk gedrag is in bestrafbare regels vast te leggen. Soms moet men ook het gezond verstand gebruiken en zich sociaal gedragen en niet alleen omdat er een straf zou kunnen volgen.
Stay safe out there.
MMJvB
Infopolitie Gast

Het betreft Voorburg.

Het sociaal gedragen geldt dan wel voor beide partijen neem ik aan. Zelf vind ik het gedrag van de ander a-sociaal.
Het moge duidelijk zijn dat een aan de weg geparkeerde auto er voor zorgt dat er dan geen twee richtingsverkeer meer mogelijk is. Dat betekent dat je moet wachten op tegenliggers. Als je dat a-sociaal noemt, hoe ervaar je dan de wegversmalling van de gemeente een stukje verderop?

Overigens is het een doodlopende straat, althans als je niet via het parkeerterrein van de Hoogvliet weer naar de doorgaande weg gaat.

Klopt het trouwens dat ik niets kan doen aan het hufterig gedrag van deze persoon?
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 60

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Wie heeft dat briefje geschreven? Handhaving, bewoner?
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Voor zover ik weet een burger. Of de e-mail en het briefje van dezelfde persoon zijn is onbekend. Verwerpelijke taalgebruik kwam wel overeen. In de buurt is het zorgcentrum de Mantel van Florence. Ben de naam daar niet tegengekomen. Heb de mail alleen woordelijk van mijn teamleider gekregen.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik zie op de Klaverweide een deel met en een deel zonder parkeerschijfzone.
Als je langs de weg parkeert buiten de parkeerschijfzone (of buiten de dagen/tijden) op de Klaverweide, dan is er geen directe regel in het RVV waarin dat verboden wordt. Het voertuig mag echter niet zo geparkeerd staan dat er sprake is van hinder, want dat is niet toegestaan.
Als je langs de weg in de parkeerschijfzone parkeert, dan is dat niet toegestaan. In de parkeerschijfzone mag je alleen parkeren op aangewezen/aangeduide plaatsen en op plaatsen waarlangs een blauwe streep is aangebracht
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:

Ongelezen bericht door Skipperje »

MMJvB schreef: 18 jan 2025, 12:33 Vanwege de grootte van de rolstoelbus taxi ....
Hoe groot? In de apv van Voorburg staat:

Wetstekst

Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter te parkeren op een door het college aangewezen plaats, waar dit naar zijn oordeel schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente.
Ik kan zo snel geen kaart vinden welke wegen aangewezen zijn, maar normaal gesproken vallen alle woonwijken onder dit verbod. Dan mag daar in het geheel niet geparkeerd worden.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
MMJvB
Infopolitie Gast

Het betreft het gedeelte zonder parkeerschijfzone, die houdt op aan de andere kant van de wegversmalling. Er is voldoende ruimte om de bewoner parkeergelegenheid op en/of af te gaan. Uiteraard is er geen vrij uitzicht meer, maar geldt voor iedere geparkeerde bus.

Daarmee is het volgens mij alleen verboden te parkeren indien de stoeprand geel is. Wellicht zou dit aan een van beide kanten zo moeten zijn, alleen dat is niet zo.

Met de uitspraak hinder kan ik niet zoveel. De burger geeft daar een heel andere betekenis aan dan de wetgever. Met de burger betekenis zou je nooit ergens kunnen parkeren. Per definitie blokkeer je de weg en moet je er omheen. Onterecht wordt dat als hinder ervaren. Er zijn zat straten waar aan beide kanten wordt geparkeerd en daarmee men elkaar niet meer kan passeren. Dan wordt je verondersteld dit onderling op te lossen. Lastig, maar classificeert zich niet als hinder, voor zover ik weet.

Ok, zie net bericht van Piet betreffende grootte. Bedankt, zal bij de lokale politie navragen!
MMJvB
Infopolitie Gast

Oeps, dat moet bij de gemeente natuurlijk!
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

Klopt, dus even de afmetingen van het voertuig controleren en even navragen bij de gemeente of, en zo ja welke plaatsen aangewezen zijn ivm het parkeerverbod grote voertuigen uit de APV. Daarmee lijkt de vraag beantwoord.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten