laster

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
k. vloot TS
Infopolitie Gast

laster

Ongelezen bericht door k. vloot »

ik zou graag iets willen weten/begrijpen.

online lees ik dat de bewijslast voor laster / belaging erg hoog ligt. maar als kan worden vastgesteld dat er op een bepaalde laptop is ingelogd op mailadressen die laster versturen en dit ook nog te zien is in de verzonden items. hoe kan ik dan bewijzen dat dit mijn ex is geweest en niet overige huisgenoten?

dank.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: laster

Ongelezen bericht door Frans »

Niet.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Alleen als de laptop van uw ex is zal deze een verklaring moeten geven waarom van die laptop de berichten zijn verzonden. Als een laptop van een andere persoon is of door meerdere personen wordt gebruikt is het inderdaad niet te bewijzen wie die berichten heeft verzonden.
Stay safe out there.
k. vloot TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door k. vloot »

bedankt voor de uitleg.

laptop en telefoon zijn beide van mij, maar we gebruikten ze allen. alleen al die mailadressen zijn niet door mij aangemaakt.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Het "probleem" met e-mail is, en een kleine technische uitleg, dat een imap-account synchroniseert met de mail op de server. Het mac-adres van het (welk dan ook) device staat niet in een mai-header, ergo: er is niet van een specifieke mail te achterhalen of deze is verzonden vanaf een telefoon of laptop of tablet binnen hetzelfde LAN (lokale) netwerk. Voor de leek, iemand die toegang heeft tot die mail hoeft helemaal geen toegang te hebben tot die laptop om mail te versturen vanaf dat account.

Hoe kun je dus bewijzen dat 1 bepaald persoon lasterlijke email heeft verstuurd? Zonder getekende verklaring van die ene persoon, niet...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

De vraag is daarmee beantwoord. Over dit onderwerp zijn meerdere topics te vinden op het forum, dus als je er meer over wil lezen, gebruik dan even de zoekfunktie (bovenaan).
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten