Ik wil een redelijk bizar verhaal voorleggen. Ik zal niet op alle details heel diep ingaan om een beetje de privacy van personen te waarborgen en ivm de vindbaarheid van dit forum. Ook zal ik het proberen kort te houden want kan er inmiddels wel een boek over schrijven

Een vriendin(niet zijnde liefdespartner wat wellicht voor deze case nodig kan zijn om te weten) van mij en ik worden al enige tijd lastig gevallen door een persoon. Dat doet hij door:
- Ons te appen vanaf verschillende nummers, 06 en +1;
- Ons (vaak snachts) te bellen vanaf anonieme - of +1 nummers;
- Na blokkeren met een nieuw nummer terug te komen;
- Ons te matchen op dating apps;
- Informatie over elkaar, naar elkaar te verspreiden die onjuist is. Zo zou ik een ernistige ziekte hebben bijvoorbeeld;
- In het verleden mails sturen vanaf Proton mailadressen;
- In het verleden heeft hij foto's en namen van daadwerkelijk bestaande personen gebruikt. DIe personen heb ik inmiddels (grotendeels) gevonden via reversed search en ook ingelicht. Ik weet niet of zij aangifte hebben gedaan van ID fraude. De screenshots hebben ze.
We hebben inmiddels alles wel geprobeerd, van structureel negeren tot een gesprek voeren. Het duurt nu inmiddels een maand of 8 bij elkaar. Tussentijds zijn er pauzes van een paar weken en op dit moment lijkt het weer in volle hevigheid terug.
Ik heb reeds contact gehad ook met een bevriende agent maar die geeft aan ook niet bijster veel te kunnen doen. En adviseerde melding te doen. Dat heb ik ook gedaan. Maar als ik van elk nummer een melding moet gaan maken heb ik er een dagtaak aan.
Ik heb deze week met de persoon gesproken via app (Ik dacht, ik probeer maar weer eens wat). Hij leek openhartig in het gesprek maar het is lastig te zeggen of hij de waarheid sprak. Hij gaf toe:
- Ons via een "forum" over een spel te hebben opgepikt. Iemand had ons op een datingsite gespot
- Dat hij zgn "burner apps" gebruikt om de verschillende nummers te genereren
- Dat het een obsessie voor hem was en dat hij beloofde te stoppen. Echter heb ik hierna nog enkele berichten gehad en geloof gewoon niet dat hij stopt.
Hij kent te weinig details van ons om te vermoeden dat het een bekende is van 1 van ons. Dat vermoeden heb ik niet. De informatie die hij over ons heeft, is online te vinden.
Je kunt je voorstellen dat het een redelijke impact heeft op mij en die vriendin.
We willen hier voornamelijk vanaf. Tot op heden hebben we nog geen aangifte gedaan, echter neigen we hier nu wel sterk naar. Ik heb alleen niet het idee dat een aangifte direct zal gaan leiden tot het daadwerkelijk stoppen. En dat is ons voornamelijke doel. We willen rust en dat dit stopt. Het nemen van een ander nummer kan natuurlijk maar doen we allebei liever niet.
Wat ik graag zou willen weten: Wat is jullie advies? Wat kunnen we doen om snel stoppen te bereiken?
Ik hoop dat ik voldoende details heb gegeven om hier wat over te kunnen zeggen. Zoals benoemd ben ik ook wat voorzichtig met "teveel details" om te voorkomen dat hij dit leest en zich zal herkennen in het verhaal (Al vermoed ik dat ik daarvoor al teveel heb gegeven).
Ik ben benieuwd. Als er nog aanvullende informatie nodig is, vraag het gerust!
Alvast bedankt!