werken op schiphol-veiligheids onderzoek

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
vriend van
Infopolitie Gast

werken op schiphol-veiligheids onderzoek

Ongelezen bericht door vriend van »

Hallo,

Een vriend van mij is in aanraking gekomen met justitie. Het gaat om een smaad zaak waar hij heen KLEINE deelneming in heeft.

Zijn droom is om piloot te worden en een bijbaantje te hebben op schiphol. Maar je mag er niet werken als je in aanraking bent geweest met politie/justitie. Ik hoorde van mensen die op schiphol werken dat de KMar. het onderzoekt en als er iets kleins is dat het dan in overleg met de werkgeven je toch een schipholpas krijgt.

Kan iemand mij vertellen of dat zo is en of je toch er kan werken.
Roland
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Zolang "die vriend" geen hele ernstige zaken op zijn geweten heeft en eerlijk is op het informatieformulier zal het wel loslopen.

Voor Schiphol gaat het om het zgn. B-veiligheidsonderzoek.
vriend van
Infopolitie Gast

maar tot hoe ver is dat dan. ik begrijp, geen moord of diefstal ofzo, maar iets van een KLEINE deelnamen aan smaad? (lang verhaal, maar neem van mij aan dat het een klein deel is, maar wel aanklacht --> justitiezaak)

Opm Thijeleo
Aankl8 = aanklacht, aub geen chattaal in dit forum. Ouderen moeten de teksten ook kunnen lezen en zijn niet zo op de hoogte van chattaal.
Martin
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Martin »

Ik denk niet dat we daar een antwoord op kunnen geven. De conclusie van het onderzoek is van veel factoren afhankelijk. Dus gewoon afwachten.
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De AIVD doet dit onderzoek.

In de basis zal men op Schiphol (marechaussee) Een aantal zaken bekijken. A heeft u de afgelopen 5 jaar onafgebroken in NL gewoont.
(men vraagt dat op bij de gemeente van inschrijving) B Men bekijkt uw verleden. Ga er van uit dat het een risico analyse is voor werk op Schiphol. Feitelijk een inschatting: Is het een risico dat dit persoon op Schiphol werkt. Oftewel binden we de kat op het spek. Vooral opiumwetgeving, fraude etc etc zijn uit den boze. Maar ook heb je zware schulden waardoor bepaalde type's je onder druk kunnen zetten.

Indien men iets vindt of vragen heeft uit de afgelopen 5 jaar zal men dit dossier doorsturen naar Den Haag. Vaak kom je er dan evengoed wel doorheen maar kan het zomaar 3 maanden duren.
Als het op schiphol blijft heb je het vaak binnen 14 dagen terug voor akkoord.

Als je screening loopt kan je altijd even met ze bellen. Niet dat je inhoudelijk info krijgt maar wel of het lang gaat duren. Dan weet je dus genoeg.
020-6038824 en Den Haag 070-3204400
vriend van
Infopolitie Gast

maar jij/jullie denken als het om een kleine zaak gaat dat je er dan wel door heen komt?

ik hoorde ook dat het bedrijf mee beslist of je er mag werken.
en hoe groot schatten jullie de kans dat hij door mag?
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

vriend van schreef: maar jij/jullie denken als het om een kleine zaak gaat dat je er dan wel door heen komt?

ik hoorde ook dat het bedrijf mee beslist of je er mag werken.
en hoe groot schatten jullie de kans dat hij door mag?
de KLM doet zelf ook een onderzoek. (weet niet hoe maar die doen het in 2 dagen) en als je een crimineel verleden hebt kunnen die je ook afkeuren. Op het aivd onderzoek heeft een bedrijf geen invloed. Ik ben zelf tekeningbevoegd voor aanvragen onderzoeken. Maar de aivd doet mij geen enkele mededeling over het onderzoek.

het is natuurlijk afhankelijk wat dat "kleine" ding was en hoe lang gelden.
de aivd kijkt in principe 5 jaar terug.
Burger
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Burger »

het is recent, de rechtzaak moet nog komen. Maar het is een klein aandeel.
Gesloten