Oproep voor komen rijden zonder rijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Grl
Infopolitie Gast

Oproep voor komen rijden zonder rijbewijs

Ongelezen bericht door Grl »

Ik ben in januari aangehouden op mijn scooter (1,5 week voordat ik mijn auto rijbewijs had gehaald)

Dat is de tweede keer dat ik aangehouden en beboet ben voor het rijden zonder rijbewijs (eerste keer een jaar terug naast mijn huis)

Nu moet ik voor komen voor de rechter.

Ik moet ook nog een boete binnen krijgen voor fietsen met telefoon (die onterecht uitgeschreven is)

En ik heb een waarschuwing gehad voor het rijden zonder rijbewijs toen ik veel jonger was (ook naast mijn huis) :(

Ik weet niet wat ik moet verwachten van de zaak. Word de boete en waarschuwing in de zaak betrokken? Word ik daar nog extra voor bestraft?

Ik weet niet wat ik moet verwachten. Ben bij de aanhoudingen gewoon gestopt. rustig en beleeft geweest naar de agent. ik reed niet asociaal of te hard en heb de eerste boete netjes betaald. Word dat in de zaak ook nog meegerekend?

De zaak is een dag voor mijn 18de verjaardag en heb mijn auto rijbewijs al een tijdje nu. Moet ik mij zorgen maken dat ik buiten de boete en voorwaardelijke straf ook een rijonzegging kan krijgen? Zo ja hoe lang is dat meestal?

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik echt met mijn aanhoudingen de verkeerde agenten heb getroffen buiten dat ik me bewust was/ben dat ik een strafbaar feit pleeg.

Ik hoop dat ik een antwoord kan krijgen als een voorbereiding op de zaak.

(Nogal zuur als ik bijvoorbeeld een jaar niet kan rijden als ik 18 word al helemaal op mezelf)
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht: Man
Leeftijd: 66

Re: Oproep voor komen rijden zonder rijbewijs

Ongelezen bericht door MotoRon »

Volgens de richtlijnen van het openbaar ministerie
IMG_8191.jpeg
Hierboven de tabel voor minderjarigen. Mocht je de tweede bekeuring toch opgelopen hebben terwijl je al 18 jaar was, dan geldt onderstaande tabel:
IMG_8190.jpeg
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Het ziet er dus naar uit dat u een taakstraf zult moeten gaan doen en een deels voorwaardelijke straf zult gaan krijgen.
Nu u inmiddels een rijbewijs heeft (naar ik aanneem nu ook een AM rijbewijs) zal het waarschijnlijk alleen bij de taakstraf blijven.

Het opleggen van een ontzegging van de rijbevoegdheid heeft weinig zin bij iemand die geen rijbewijs heeft dus wordt dit ook nooit als maatregel opgelegd bij het rijden zonder in het bezit te zijn van een rijbewijs.
Het opleggen van die ontzegging op het moment dat men wel een rijbewijs heeft, is ook een zinloze straf.
Stay safe out there.
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door Skipperje »

Grl schreef: 29 aug 2024, 19:53 Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik echt met mijn aanhoudingen de verkeerde agenten heb getroffen buiten dat ik me bewust was/ben dat ik een strafbaar feit pleeg.
Off Topic
Deze snap ik niet. De agenten hebben het juist fantastisch gedaan. In het verleden bent u gewaarschuwd, maar dat heeft geen effect gehad. Dus dan hoor je te verbaliseren en dat hebben ze gedaan.
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Ik vermoed dat TS op waarschuwingen had gehoopt "het was toch vlak bij zijn huis". Vallende onder de categorie "Ik maakte alleen een proefritje".
Stay safe out there.
Gesloten