Goedemiddag,
Ik vraag me steeds af wat nu eigenlijk een uitrit is. Er zijn heel veel zaken die zich tegenspreken. In de praktijk is het nogal lastig om een uitrit van een zijstraat te onderscheiden.
Hebben jullie enkele duidelijke voorbeelden wanneer het wel en niet is.
Is de wegbeheerder aansprakelijk bij onduidelijkheden?
Graag verneem ik van jullie.
Bij Voorbaat dank.
Mvg
Wim
wat is nu eigenlijk een uitrit?
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Re: wat is nu eigenlijk een uitrit?
Het antwoord is heel simpel; 'een uitrit is een uitrit als 'ie eruit ziet als een uitrit.'
Helaas werkt het zo in onze huidige wetgeving. Gelukkig is er wel iets houvast; een uitrit kan een uitrit zijn door de constructie (inritblokken, doorlopend trottoir), maar ook door de bestemming. Een beperkte bestemming (een pleintje, een parkeerplaats) kan met zich meebrengen dat het een uitrit betreft.
Voorbeeld van een uitspraak van het Hof:
Helaas werkt het zo in onze huidige wetgeving. Gelukkig is er wel iets houvast; een uitrit kan een uitrit zijn door de constructie (inritblokken, doorlopend trottoir), maar ook door de bestemming. Een beperkte bestemming (een pleintje, een parkeerplaats) kan met zich meebrengen dat het een uitrit betreft.
Voorbeeld van een uitspraak van het Hof:
► Laat Spoiler zien
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Het CROW heeft een mooi boekje met richtlijnen betreffende uitritten. Alleen is zo'n uitgave nogal prijzig.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- Dusty
- Deskundige
- Geslacht:
Eens kijken of dit werkt, heb namelijk in het verleden een artikel gevonden (en bewaard) als pdf-bestand:
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.