Al enige tijd ben ik bezig met het uitzoeken wat wel of niet legaal is, maar helaas heb ik nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden. Daarom stel ik mijn vraag hier.
Als nieuw project wil ik graag angel eyes inbouwen in mijn auto (Mazda MX-5 NA). Dankzij deze website heb ik al de volgende informatie kunnen vinden:
-(helaas was het gesprek gesloten)-" In de Regeling Voertuigen staan de eisen waar de lampen aan moeten voldoen. Zo staat erin dat een auto over twee dimlichten moet beschikken, twee stadslichten, twee keer grootlicht en richtingaanwijzers. Ook mogen er twee extra stadslichten zijn, twee keer dagrijverlichting, extra grootlicht etc.
De wet specificeert niet dat deze lampen aan een bepaald goedkeuringstype moeten voldoen. Deze lampen zijn dus toegestaan, mits de angel eyes stadslichten zijn. Het is namelijk niet toegestaan om vier keer dagrijverlichting te voeren
Artikel 5.2.51 en artikel 5.2.57 Regeling Voertuigen. "
Hier wordt door een agent verteld dat het legaal is. Maar op andere plekken zie ik wel opmerkingen over een CE-markering. Is dit verplicht?
Neem als voorbeeld de volgende lampen:

LED-koplampen voor Mazda Miata MX-5, Full Halo Angel Nederland | Ubuy
Shop online for high-quality Full LED Headlight Lights with Angel Eye White DRL Amber Turn Light for Mazda Miata MX-5 at Ubuy Nederland. Upgrade your car's headlights today!
SK-Import Koplampen Angel Eyes Black Housing Jeep, Mazda | Fullcartuning.nl
Bestel de SK-Import Koplampen Angel Eyes Black Housing Jeep, Mazda nu bij Fullcartuning om jouw auto te tunen! Kwaliteitsproducten van de beste merken.Ik laat ze afstellen door een professionele garage. Zal ik met de hiervoor gegeven lampen problemen kunnen krijgen?
Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,
Pieter.