verantwoordelijkheid (schipper vs eigenaar)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
jvans zeeland
Infopolitie Gast

verantwoordelijkheid (schipper vs eigenaar)

Ongelezen bericht door jvans zeeland »

als bij controle blijkt dat het schip niet voldoet aan de gestelde wettelijke eisen, bijv verlopen zeekaarten of geen marifooncertificaat, verlopen keuring reddingsvlotten
is dan de schipper verantwoordelijk of de eigenaar als deze meermaals op de gebreken is gewezen

Opmerking van moderator Skipperje

Het is verstandiger uw gebruikersnaam te wijzigen ter voorkoming van spam.
Motoron: aangepast
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3722
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door DiNozzo »

De schipper/gezagvoerder is verantwoordelijk voor het varen in overeenstemming met de wettelijke voorschriften. Voor een aantal overtredingen is de schipper zelf verantwoordelijk, zoals het marifooncertificaat, geen CVO etc.. Hij kan daar ook voor beboet worden.

Een flink aantal overtredingen wordt tegenwoordig ook een bestuursrechtelijke boete afgehandeld, bijvoorbeeld het ontbreken van een meetbrief of CVO. De bestuurlijke boete bij overtreding is voor de eigenaar van het schip (Binnenvaartregeling bijlage 11.1).

Beiden zijn verantwoordelijk en kunnen beboet worden.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gesloten