melden
Moderator: Moderatorteam
- rich
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
Als je je niet meldt en er is wel plaats?
Die vat ik even niet want als je je niet meldt dan is die plaats niet nodig.
Waar je geplaatst wordt, zal afhankelijk zijn van het feit waar de ruimte is en natuurlijk ook voor welk feit je wat hebt openstaan.
Die vat ik even niet want als je je niet meldt dan is die plaats niet nodig.
Waar je geplaatst wordt, zal afhankelijk zijn van het feit waar de ruimte is en natuurlijk ook voor welk feit je wat hebt openstaan.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
- Infopolitie Gast
Mischien bedoelt hij hoe lang het dan duurt voordat hij wordt gepakt. Indien dit inderdaad is wat je bedoelt dan is dat afhankelijk van hoe goed en intensief ze naar je op zoek zijn. Weet echter dat als je staat gesignaleerd je elk moment van de dag opgepakt kan worden voor wel vergrijp dan ook. Al is het maar het niet dragen van een gordel bv.
groetjes Kale
groetjes Kale

-
- Infopolitie Gast
vsrich schreef:Als je je niet meldt en er is wel plaats?
gast schreef:en hoe lang gaat het duren als ik mij niet meldt, en is er wel plaats?
Gast steld hier 2 vragen. (Komma's verhelderen een beetje.)
Hoe lang duurt het als hij zich niet meldt,
en is er wel plaats?
Hoe lang het gaat duren is niet te zeggen, maar dat je een keer aan de beurt komt is zeker.
Hetzelfde geld voor de plek, dat is ook niet zo te zeggen, maar meestal is er wel ergens een plaatsje voor je vrij.
-
- Infopolitie Gast
Is het belangrijk voor je waar je komt te zitten? Misschien m.b.t. bezoek of zo.... Beetje cru misschien, maar het eerste wat in me op kwam was, vier muren zijn vier muren. Maar inderdaad in ieder ziekenhuis is het eten ook niet even lekker. Even een flinke stapel boeken mee, het is nu toch koud buiten.
Iig zoeken ze wel een plekje voor je. Soms zit je eerst ergens tijdelijk, voordat je naar een Huis van Bewaring gaat. Maar voor een langere periode wordt je wel verhuisd. Anyway er zijn meer van deze onderkomens dan je denkt in Nederland, dus dat gaat niet lukken dit op voorhand te weten. Maar je mag vast wel even bellen om te laten weten waar je zit.
Wanneer je een keer thuis opgehaald wordt of van de straat geplukt is ook niet te zeggen. Eén ding het komt nooit goed uit. Ik kan je alleen maar adviseren zelf de stap te nemen, gezien je echt wel een keer aan de beurt bent. Het gaat niet vanzelf over. Wat ik zelf best altijd jammer vind, is dat er soms redelijk wat tijd overheen gaat en mensen inmiddels hun leven op het juiste spoor hebben gekregen, huis, werk, verantwoordelijkheden....
Om dan nog iets uit te zitten van misschien jaren geleden, is extra zuur.
Het beste!
Iig zoeken ze wel een plekje voor je. Soms zit je eerst ergens tijdelijk, voordat je naar een Huis van Bewaring gaat. Maar voor een langere periode wordt je wel verhuisd. Anyway er zijn meer van deze onderkomens dan je denkt in Nederland, dus dat gaat niet lukken dit op voorhand te weten. Maar je mag vast wel even bellen om te laten weten waar je zit.
Wanneer je een keer thuis opgehaald wordt of van de straat geplukt is ook niet te zeggen. Eén ding het komt nooit goed uit. Ik kan je alleen maar adviseren zelf de stap te nemen, gezien je echt wel een keer aan de beurt bent. Het gaat niet vanzelf over. Wat ik zelf best altijd jammer vind, is dat er soms redelijk wat tijd overheen gaat en mensen inmiddels hun leven op het juiste spoor hebben gekregen, huis, werk, verantwoordelijkheden....
Om dan nog iets uit te zitten van misschien jaren geleden, is extra zuur.
Het beste!
-
- Infopolitie Gast
Een aantal weken terug hebben we nog iemand aangehouden die ook nog een aantal maanden moest zitten.
"Helaas" voor hem had hij net werk gevonden en moest hij de volgende dag beginnen voor zijn eerste werkdag.
In 1e instantie had ik ook zoiets van: "goh, hoe cru kan het lopen!".
Aan de andere kant: hij heeft wel iets gedaan waar je enkele maanden voor mag gaan zitten, besluit zelf geen kennis te nemen van de uitspraak die gedaan wordt/is, en meld zich ook niet vrijwillig bij de politie...
Het zal hem toen niet zijn "uitgekomen", maar nu zeker niet!
"Helaas" voor hem had hij net werk gevonden en moest hij de volgende dag beginnen voor zijn eerste werkdag.
In 1e instantie had ik ook zoiets van: "goh, hoe cru kan het lopen!".
Aan de andere kant: hij heeft wel iets gedaan waar je enkele maanden voor mag gaan zitten, besluit zelf geen kennis te nemen van de uitspraak die gedaan wordt/is, en meld zich ook niet vrijwillig bij de politie...
Het zal hem toen niet zijn "uitgekomen", maar nu zeker niet!

-
- Infopolitie Gast
Als je je meldt bij het politie buro zal je daar als eerste worden ingesloten. Zodra er een plaats vrij komt in een huis van bewaring, zal je daar naar toe gebracht worden, het kan dus zijn dat je naar de andere kant van het land gebracht wordt. Je schreef dat je 4 maanden moet zitten, dan wordt je waarschijnlijk in een HvB geplaatst met een standaard regiem. Standaard regiem heeft tegenwoordig een dagprogramma tussen 08:00-12:00 en 13:00-17:00 uur, buiten deze tijden zit je achter de deur!