Prankcalls

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Nieuwschierig aagje
Infopolitie Gast

Prankcalls

Ongelezen bericht door Nieuwschierig aagje »

Beste,
Ik heb gisteren met mijn vriendinnen prank calls gedaan hier heb ik 2 vraagjes over.

vraag 1: 1 van de vele prank calls dat we deden was naar een bakkerij. We deden alsof we een hoog aantal donuts hadden besteld en dat we deze nog niet hadden gekregen. Na dat we dit hadden gezegd werd er direct afgelegd. Ze wisten dus duidelijk dat het om een prank call ging maar even later werd er in anoniem terug gebeld en gezegd dat er een officiele klacht ging worden ingediend we vermoeden dat dit van diezelfde bakerij kwam. Mogen zei ons hiervoor aanklagen?

vraag 2: Een andere prank call was naar een random nummer. We zeiden dat *een naam* aan het overgeven was over de zetel maar dit zeiden we een beetje paniekerig. Uiteindelijk bleek dat we een persoon aan de telefoon hadden wie een zoon had wie ongeveer dezelfde naam had en dacht dat er iets ernstig aan de hand was. Ze schoot in paniek en toen we dat hoorde probeerde we haar gerust te stellen maar ik zit met de schrik nu dat zij ons ook gaat aanklagen.

Wat moet ik met deze dingen doen?
met vriendelijke groeten
Nieuwschierig aagje
Gebruikersavatar
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Berichten: 6118
Lid sinds: 18 jul 2004, 16:06
Locatie: Ulvenhout
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Prankcalls

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Je verwacht een serieus antwoord?

Houd daar onmiddellijk mee op! Je weet nooit hoe het bericht ontvangen gaat worden en voor je het weet gebeuren er zaken die je niet meer in de hand hebt, maar waarvoor je wel verantwoordelijk bent. Bedenk ook dat anoniem bellen niet bestaat. Alles is te achterhalen!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8622
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Prankcalls

Ongelezen bericht door MotoRon »

En voor de duidelijkheid, dit geldt ook in België
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten