zwemmen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Burger
Infopolitie Gast

zwemmen

Ongelezen bericht door Burger »

Wat houdt het zwemmen in tijdens de opleiding? Daar ik maar 1 diploma heb en niet eens kan duiken :P
rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht: Man
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door rich »

Dan zal je je moeten verbeteren op dat vlak want ook tijdens de opleiding moet er gedoken worden.
je zal een pop naar boven moeten halen en ook een parcour moeten zwemmen. Op zich allemaal niet heel schokkend maar het duiken hoort er wel bij.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
T-nus
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

-25 meter zwemmen met een drenkeling (3 verschillende reddingsgrepen)
-Kloswerpen.
-Popduiken (ca. 2.00 meter diepte)
-Reddende zwemmen met de pop die je hebt opgedoken (ca. 15 meter)
-Bevrijdingsgrepen (wanneer een drenkeling je vastpakt en je drijgt zelf te verdrinken, kan je middels deze grepen jezelf los krijgen en de drenkeling vastpakken in een goede greep).

Dit alles doe je in overall en met schoenen aan. Dat is zo'n beetje de toets die je krijgt op het gebied van zwemmen.
E.M.
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door E.M. »

Maak je daar maar niet zo druk om !!! :P
Je moet zorgen dat je conditie goed genoeg is om o.a. een pop op te duiken en je moet voldoende stuwing in je benen hebben om banen te kunnen trekken. Je krijgt in kwartiel 1 een test. Dan moet je ongeveer 10 meter onder water zwemmen en banen trekken in je overall. Ook moet je van een hoge duikplank af en ringen opduiken.
Duiken wil niet zeggen: vanaf de kant, maar als je in het water bent naar de bodem. Je kunt ook gewoon in het water springen als je niet kunt duiken, en schoolslag is voldoende (zelfs verplicht).
Ik heb ook alleen het A-diploma en heb de toets goed doorstaan !!
Nogmaals het gaat om conditie.
Burger
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Burger »

oke dus dat moet dan wel lukken want zulke dingen kan ik wel.. maar heb weleens gedoken met me kop op de bodem en sindsdien doe ik nooit meer duiken vanaf de kant dus ja dan spring ik er maar gewoon in hé :P
Gesloten