Wok melding scooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Jaino
Infopolitie Gast

Wok melding scooter

Ongelezen bericht door Jaino »

Mijn dochter is op haar scooter aangereden door een auto. Zij reed op een voorrangs fietspad. Na het ongeval is een agent een paar rondjes op de scooter gaan rijden. Daarna is deze meegenomen naar het bureau en is er op de rollerbank geconstateerd dat de scooter te snel rijdt (41 km blauw kenteken). Dit is voor het ongeval niet het geval geweest. Ik heb contact gehad met de leverancier van de scooter en die zei dat de politie niet op de scooter had mogen rijden omdat er eventueel meer schade kan ontstaan. Ook gaf hij aan dat er misschien elektronisch schade is ontstaan waardoor de snelheid niet goed meer beperkt wordt. Ik wil graag weten of het juist is dat de politie niet op de scooter had mogen rijden na het ongeval. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14562
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Wok melding scooter

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Belangrijkste: als de dochter er maar goed is uitgekomen..

Voor wat de casus betreft:
Een agent mag een brom- of snorfiets net zo uitgebreid onderzoeken als hij zelf wenst, ongeval of niet..en hij had 't kennelijk bij 't rechte eind; het ding gaat en ging ook te hard.

Ik heb 't geprobeerd met de zoekterm 'na ongeval rijdt de scooter opeens een stuk harder als de politie eea controleert', maar ik krijg geen hits met dezelfde ervaringen.. Met andere woorden; alles kan maar ik zou mijn pijlen eerst op dochterlief richten want die weet hier vast meer van..

Al mijn politienekharen gaan namelijk overeind staan als ik dit soort casussen lees..

'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'

Gebruikersavatar
Jaino
Infopolitie Gast

Re: Wok melding scooter

Ongelezen bericht door Jaino »

Bedankt voor uw reactie. Met mijn dochter gaat het, op 2 armen in het gips na, gelukkig goed. De scooter is nieuw gekocht. Deze reed max. 32 km/uur. Er is daarna 100% zeker niets aan veranderd.
Toch is het raar dat er na een klap van de scooter op gereden wordt. Juist, omdat er motorisch van alles mis kan zijn en hierdoor meer schade kan ontstaan. De scooter start nu ook niet meer.
jjk
Lid
Lid
Agent
Berichten: 120
Lid sinds: 25 jun 2022, 20:48
Roepnaam: Jorrit
Geslacht:
Contact:

Re: Wok melding scooter

Ongelezen bericht door jjk »

De politie heeft onderzoek gedaan. Daaruit blijkt dat de constructiesnelheid te hoog is. Nu zou het natuurlijk kunnen dat dit het eerste geval is van een voertuig dat beter gaat presteren van een aanrijding. Waarschijnlijker is dat er iets veranderd is aan het voertuig tussen het moment van aanschaffen en het moment van de aanrijding.

Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat de politie onderzoek doet naar de voertuigen die bij een aanrijding betrokken zijn. Het ontgaat mij wat daar raar aan zou zijn. De constructiesnelheid kan overigens ook op een rollenbank bepaald worden.
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7648
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Wok melding scooter

Ongelezen bericht door SWAT »

Kort gezegd de stelling van de leverancier dat de politie niet met de bromfiets had mogen rijden vindt geen steun in de regelgeving en de stelling dat de bromfiets door de aanrijding harder kan rijden is ongeloofwaardig.
De kans dat een vriendje van uw dochter de bromfiets wat sneller heeft gemaakt is aannemelijker.
Hoe dan ook om weer op de bromfiets te mogen rijden zal hij eerst terug gebracht moeten worden naar 25 km/u en door de RDW gekeurd moeten worden.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Wok melding scooter

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor de reacties. Ik begrijp dat ervan uit wordt gegaan dat iemand de scooter heeft opgevoerd, maar dat is dus niet het geval. Ik heb de avond voor het ongeval nog zelf op de scooter gereden en ging hij niet harder dan toen we hem kochten. De volgende ochtend op weg naar school is zij aangereden.
Maar nogmaals bedankt. We wachten af hoe dit nu verder gaat.
Gesloten