Kan ik nu nog wel bij de politie werken?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Stoffertje
Infopolitie Gast

Kan ik nu nog wel bij de politie werken?

Ongelezen bericht door Stoffertje »

Dag agenten/mensen met kennis!

Ik heb dus 2 jaar terug een enorme fout gemaakt (die vrijwel niet acceptabel is) en dat is rijden onder invloed van alcohol. Ik heb hiervoor me straf gedaan. Het cbr heeft ook tijdens het psychologische onderzoek vastgesteld dat het een oprechte fout was en dat er dus ook geen sprake was van verdere alcohol misbruik. Nu wil ik dus enorm graag naar de politie en zit hier enorm mee in me maag. Vooral omdat ik na die nacht direct te keuze heb gemaakt ook om aan mezelf te werken en dus al het alcohol gebruik te stoppen voor de rest van me leven. Ik heb er dus echt van geleerd en zou het zo enorm zonde vinden dat ik de baan die ik graag zou willen daardoor niet kan halen. Hebben jullie adviezen/info

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7598
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Kan ik nu nog wel bij de politie werken?

Ongelezen bericht door SWAT »

Mede van belang is welke straf je hebt gekregen. Als je een gevangenisstraf hebt gekregen dan zal het moeilijk worden.
Heb je alleen een geldboete en/of een ontzegging van de rijbevoegdheid gekregen dan maak je nog wel een kans mits je hierover in de gesprekken open en eerlijk bent.
Stay safe out there.
Fonz030
Nieuw lid
Nieuw lid
Aspirant
Berichten: 24
Lid sinds: 19 dec 2022, 22:45
Leeftijd: 33
Contact:

Re: Kan ik nu nog wel bij de politie werken?

Ongelezen bericht door Fonz030 »

Denk idd niet dat je direct kansloos bent. Ik zou er gewoon open en eerlijk over zijn tijdens de intake en mocht je verder komen tijdens de screening.
Gebruikersavatar
Stoffert
Infopolitie Gast

Re: Kan ik nu nog wel bij de politie werken?

Ongelezen bericht door Stoffert »

Dag, enorm bedankt voor de reactie! ik heb omdat ik zeer meewerkend en eerlijk was tijdens de arrestatie. alleen van het cbr het psychologisch onderzoek gehad geen eens de alchohol cursus daarna. En ik heb een rij ontzegging gehad van 10 maanden, die ze na 7 maanden verder hebben laten vallen. Ik zal zeer zeker open en eerlijk tijdens het psychologische onderzoek zijn! Bedankt voor de snelle reactie!
Gebruikersavatar
Stoffertje
Infopolitie Gast

Re: Kan ik nu nog wel bij de politie werken?

Ongelezen bericht door Stoffertje »

Ik heb door medewerking en eerlijkheid 10 maanden een rijontzegging gehad (rijbewijs inleveren) en die hadden ze na 7 maanden al laten vallen. Toen heb ik alleen het psychologische onderzoek gehad van het cbr en that’s it. Ik zal zeker tijden het onderzoek open en eerlijk zijn. Maar dit betekent dat mijn droom dus niet persé in stukken ligt?
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1951
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Kan ik nu nog wel bij de politie werken?

Ongelezen bericht door maestro »

Nee, je droom ligt niet per definitie aan stukken. Wees open dan maak je een kans. Er wordt niet verwacht dat je in alle opzichten brandschoon bent en nooit met de politie in aanraking bent geweest. Er zal wel naar gekeken worden en je eigen houding is dan belangrijk. Stel het zelf aan de orde en wacht niet tot er aan jou vragen over worden gesteld. Vertel wat er is gebeurd, hoe het volgens jouw komt dast het gebeurd is en wat je ervan geleerd hebt.
Overigens zal ook je leeftijd een rol kunnen spelen. Van iemand die bijvoorbeeld 18 is wordt meer geaccepteerd dan van iemand die 30 is omdat de jonge leeftijd dan vaak een rol speelt en dat wordt ook meegenomen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11132
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Kan ik nu nog wel bij de politie werken?

Ongelezen bericht door Hilde »

En als het nu niet lukt kan je het altijd over paar jaar proberen. Want hoe lang geleden het speelde wordt ook meegenomen.
Dus geef je droom niet op als het nu niet lukt.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9222
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Kan ik nu nog wel bij de politie werken?

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik heb 45 jaar geleden dezelfde angst gehad. Ook ik had al een ontzegging van de rijbevoegdheid achter de kiezen. Overigens niet voor een misdrijf, naar voor opgevoerd rijden. Ik heb dat natuurlijk eerlijk gemeld en er is niet eens over gesproken. Met mijn "ervaring" heb ik later, als politiemotorrijder, heel wat snelle bromfietsers kunnen betrappen.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8622
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Kan ik nu nog wel bij de politie werken?

Ongelezen bericht door MotoRon »

Het zal duidelijk zijn voor Stoffertje, open en eerlijk duurt het langst. Succes met een sollicitatie.
Als je zover bent dat je wil gaan solliciteren, registreer je dan even op dit forum. Er is een apart onderdeel over/voor sollicitanten/werken bij de politie. Daar is het nodige aan informatie te vinden, die niet voor gasten te lezen is.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten