Hulp nodig

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
hulphulp TS
Infopolitie Gast

Hulp nodig

Ongelezen bericht door hulphulp »

Goedemiddag,

Ik heb een vraag. Ik ben veroordeeld omdat ik aan een zaak heb deelgenomen door 60 uur strafwerk te doen. Dit verhaal gebeurde gisteren, dus ik heb tijd om in beroep te gaan. Kan ik in beroep gaan tegen de uitspraak om het aantal uren te verminderen vanwege mijn studie en blanco strafblad? Ik ben nooit aangeklaagd of vervolgd voor dit incident of voor iets anders illegaals.

De rechtszitting van gisteren was na 4 jaar onderzoek door de politie.

Hartelijk dank.
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Re: Hulp nodig

Ongelezen bericht door Hilde »

Opmerking van moderator Hilde

Zou je je bericht wat duidelijker kunnen maken? Ik heb het nu een aantal keer gelezen en proberen te begrijpen maar ik heb werkelijk geen flauw idee wat je bedoelt.

Overigens kan in beroep gaan altijd.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Als je gisteren bent veroordeeld kun je in beroep gaan. Dan wordt de zaak opnieuw beoordeeld en als je opnieuw veroordeeld wordt, wordt de straf opnieuw bepaald. Dat zou een andere straf kunnen worden, bv. een gevangenisstraf of een geldboete, of kan een taakstraf lager of hoger uitvallen.
Of het zin heeft om in beroep te gaan kunnen wij niet beoordelen.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

60 uur strafwerk klinkt als iets wat je krijgt op de middelbare school of in België.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Opmerking van moderator Frans

TS post vanuit een NL ip
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
hulphulp TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door hulphulp »

Ik werd ervan beschuldigd een helpende hand te hebben geboden bij het witwassen van geld door mijn bankrekening voor dat gebruik aan mensen te geven. Ik ben ook een voltijdstudent die gewoon een slechte beslissing heeft genomen. de 60 uur werkstraat is te veel en zou mijn studie direct belemmeren aangezien ik in mijn laatste jaar zit en momenteel bezig ben met mijn afstudeeropdracht. bovendien kwam de werkstraf 4 jaar na het onderzoek, wat erg lang of normaal is omdat ik nog nooit eerder contact met de politie heb gehad. Kan ik daarom naar de rechter gaan en bekennen dat ik een slechte beslissing heb genomen en hem vragen de straf te verminderen?
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Ik vermoed dat je op een OM hoor gesprek bent geweest en dat de officier van justitie jou 40 uur werkstraf heeft opgelegd voor witwassen.
Je kan tegen de strafbeschikking in verzet gaan. Het is echter maar de vraag of de rechter een lagere straf oplegt. Het kan ook hoger worden.

40 uur voor witwassen is al minder dan de richtlijnen aangeven dus of het bij de rechter nog minder gaat worden is een gok.
Wellicht moet je eens met je advocaat gaan praten of verzet zin heeft.
Stay safe out there.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

De vraag is om welk bedrag het gaat dat je hebt witgewassen. Tot 5000 euro is een taakstraf van 50 uur de norm, daarboven een geangenisstraf. Wat mogelijk een aandachtspunt kan zijn is de lange duur van de procedure, dat kan aanleiding zijn tot een algere straf. Dat zou ik overleggen met een advocaat. Veel advocaten geven een gratis of tegen sterk gereduceerd kennsimakingsgesprek waain je de zaak kunt voorleggen.

Bedenk goed dat je niet onschuldig bent en het bedoeld is als straf. Met dat het je niet uitkomt in verband met je studie hoeft geen rekening te worden gehouden. Daarnaast zijn er zat personen die studeren of werken en daarnaast een taakstraf uitvoeren. een rechter zal van dat argument niet onder de indruk zijn.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Hulphulp TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Hulphulp »

Ik ben aangeklaagd vanwege het volgende:
1. Er zijn op verschillende datums opnames van mijn bankrekening geweest, op dezelfde data is uit mijn telefoon gebleken dat ik op deze dagen naar dezelfde plaats (Apeldoorn) ben gereisd waar opnames hebben plaatsgevonden.
2. ⁠er zijn foto's op mijn telefoon gevonden waarop te zien is welk geldbedrag op mijn bankrekening is binnengekomen en foto's van de opnames
3. ⁠een van de andere verdachten in de zaak p. (Opm. Motoron: naam verwijderd) heeft gezegd dat hij mij één keer heeft gezien. Terwijl op zijn eerste verhoor hij hij vroeg de onderzoekers om hem een ​​foto van mij te laten zien, en toen ze dat deden, zei hij dat hij mij niet kende. Zwak testament?
4. ⁠het bedrag die is binnengekomen is 68000, opgenomen van mijn rekening was 32000 euro, in het onderzoek staat dat ik 1260 euro heb ontvangen.

Andere feiten:
1. Niemand van de andere hoofd/verdachten kende mij
2. er waren geen berichten/oproeplogboeken enz. tussen mij en de verdachten
3. ⁠de persoon die heeft het geld van mijn rekening opgenomen was niet mij en dat staat op de fotos in het dossier
4. ⁠er staat een icloud die is op de zelfde telefoon waar het fotos van het geld en transacties en opnames die is niet van mij. Potentie van misbruik?

Opmerking van moderator MotoRon

Hulphulp: je hoeft een bericht maar 1 x te plaatsen, hett moet eerst goedgekeurd worden door een moderator voordat het zichtbaar is.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Dit leest als een stereotype internetfraude/oplichtingszaak waar jij dus als geldezel inderdaad een rol als medeverdachte hebt gespeeld. Waarom denk je dat je minder straf verdient?
ClueHunter
Lid

Ongelezen bericht door ClueHunter »

Heb jij gebruik gemaakt van jou recht op een advocaat?

Witwassen is een feit waarbij je een piket advocaat toegewezen kan krijgen, al hangt dit er wel vanaf of jij bent aangehouden of niet? Deze had jouw belangen kunnen waarborgen indien iets niet zou kloppen.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Wat ik me afvraag is of je op de zitting zelf aanwezig bent geweest en of de argumenten die je hier plaatst, op de zitting ook aan de orde zijn geweest.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Met een schadebedrag van 68000 euro kom je met een taakstraf van 40 uur goed weg. Zeker als je de wel opgenomen 32000 euro niet hoeft terug te betalen.
Feit is dat iemand kennelijk toegang tot jou bankrekening had en de nodige codes en/of bankpas en pincode om het op uw rekening gestorte geld weg te kunnen sluizen cq op te kunnen nemen.
Dat laatste kan alleen als u een derde de beschikking heeft gegeven over deze inloggegevens, bankpas en pincode.
Het door misdrijf verkregen geld is vervolgens daadwerkelijk gestort op uw rekening dat maakt u verdachte voor oplichting in vereniging of in ieder geval witwassen.
In tegenstelling tot een "normaal" strafbaar feit geldt voor witwassen een "omgekeerde" bewijslast. De verdachte dien daarbij voldoende aannemelijk te kunnen maken, in dit geval, dat het op zijn rekening gestorte geld van legale herkomst was en daarover mocht beschikken.
Nu kennelijk daarnaast op uw telefoon ook bewijs is aangetroffen dat u weet had van deze stortingen en afschrijvingen is er voldoende bewijs om tot een veroordeling te komen en dus ook om een strafbeschikking op te kunnen leggen.

Als u naar de rechter stapt kunnen ook de slachtoffers zich alsnog in het proces voegen en u wellicht een terugvordering van 32000 euro van hen verwachten. Dat u (wellicht) slechts een "tussenstation" voor de hoofddaders was maakt niet uit voor uw aansprakelijkheid voor de door de slachtoffers geleden schade.
Stay safe out there.
Gesloten