Blessure opgelopen tijdens selectieprocedure

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
GastN19 TS
Infopolitie Gast

Blessure opgelopen tijdens selectieprocedure

Ongelezen bericht door GastN19 »

Dag!

Inmiddels ben ik beland bij het laatste gedeelte van de selectieprocedure bij de politie; de medische keuring. Deze is nog niet ingepland, maar het is fijn om al zo ver in het proces te zijn.

Ik heb er zin in, alleen toch wel een twijfel want ik maak me zorgen. Vlak na de sporttest kreeg ik last van de plek onder mijn knie. Later door de fysiotherapeut gediagnostiseerd als de 'jumpers knee'. Een vervelende blessure waar gelukkig wel echt wat aan te doen valt. Ik ben keihard aan het werk om te revalideren en pak ondertussen ook fijn de rest van mijn lijf mee. Toch weet ik niet hoe lang dit gaat duren en vraag ik mij ernstig af of in augustus starten of überhaupt de medische keuring starten wel zo'n goed idee is.

Mijn vraag is: gestaag doortrainen en kijken hoe ik er over 1-2 maanden bij loop of nu alvast met de recruiter overleggen wat ik het beste kan doen? Kunnen ze je uit het selectieproces zetten of wordt er dan een pauze ingelast/uitgesteld zodat je later alsnog weer de procedure kunt oppakken? Ik heb werkelijk waar geen idee, dus voordat ik de recruiter mail wil ik het hier in eerste instantie peilen.

Mijn dank is groot!
Stefan
Superlid
Agent
Inspecteur

Re: Blessure opgelopen tijdens selectieprocedure

Ongelezen bericht door Stefan »

Waarom zou je niet doorgaan? Ik ben niet op de hoogte van de huidige selectieprocedure, maar neem even aan dat je nu alle sporttesten hebt gehaald voor wat betreft de selectie. De medische keuring kijkt naar je lichaam in zijn geheel, een blessure die je tijdens de sporttest hebt opgelopen lijkt mij daar geen belemmering. Overleggen met de recruiter is sowieso een goed idee omdat de meesten hier ook niet volledig ingeschoten zijn in het selectieproces.
GastN19 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door GastN19 »

Bedankt voor je reactie!

Ik weet niet hoe streng ze zijn. Want ik kan me goed voorstellen dat het niet gewenst is dat iemand de opleiding met een blessure start. Wellicht dat iemand ervaring met een soortgelijke situatie heeft en mij kan uitleggen wat zijn of haar ervaring was.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Zelf niet maar ik had destijds twee klasgenoten die onder de maat scoren op de ogen test. Afspraak voor laseren gemaakt en op voorwaarde dat die behandeling uitgevoerd was voordat ze startte was het geen probleem.

Ik denk dat je beter je fysiotherapeut kan bellen dan de recruiter. Die zal er zinnigere dingen over kunnen zeggen en als je dan goed beslagen ten ijs komt met een trainingsschema om het te verhelpen/versterken heb je je best gedaan. Meer kunnen we niet vragen
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Je kan beter aan jezelf vragen hoe je herstel eruit zal zien. Met name aan het begin van de opleiding worden best wel veel fysieke lessen gegeven, zoals AZV (aanhouding/zelfverdediging), groepsdynamiek, zwemmen etc. Denk je dat je knie er klaar voor is in augustus?

Het hebben van een blessure kan gebeuren. Als er geen blijvende beperking is hoeft het verder geen probleem te zijn voor de selectieprocedure.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Iedere blessure is weer anders. Afhankelijk van de persoon, ernst, belasting, behandeling en begeleiding zal het herstel korter of langer duren. Degene die jou begeleid bij de behandeling (arts/fysio) zal het beste kunnen inschatten of je tegen de tijd dat de opleiding begint, voldoende/helemaal herstelt bent.
Daar zul je de vraag dan ook het beste kunnen neerleggen.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten