Goedemorgen,
Ik zie dat dit onderwerp al jaren geleden een keer is besproken maar met tegenstrijdige informatie. Ik rij een Harley uit 2014 met rode knipperlichten achter en wil graag weten of dat toegestaan is of het alleen ambergeel mag zijn aan de achterkant.
Antwoord A die ik hierop heb gevonden:
De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen
Antwoord B die ik hierop heb gevonden:
Voor een motorfiets gelden iets andere regels. Voertuigreglement Artikel 3.4.48 lid 3: De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren en naar achteren niet anders dan ambergeel stralen.
Wat is nu het juiste antwoord volgens de huidige wetgeving en waar kan ik dit vinden?
Dank jullie wel alvast!
Groetjes,
Jan
Kleur richtingaanwijzer achter motor
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Kleur richtingaanwijzer achter motor
Het voertuigreglement, waarin voertuigeisen waren opgenomen, is jaren geleden vervangen door de Regeling voertuigen. De huidige eisen zijn daar nu in terug te vinden, ook de eisen voor de richtingaanwijzers van motorfietsen.
(Je kunt het wetsartikel aanklikken voor de link naar de betreffende wet/artikel)
-
janrin TS
- Infopolitie Gast
Dank je wel, duidelijk verhaal, ik ga ze dan maar beter vervangen door gele;)
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Opmerking van moderator Skipperje
Waarmee de vraag beantwoord is.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit