Oplichting

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Guco
Infopolitie Gast

Oplichting

Ongelezen bericht door Guco »

Giedendag ik wou mijn auto verkoper. En kreeg hier reactie op. Ik jad haar naam op internet opgezocht. En het bleek een oplichter te zijn. Nu heb ik alleen mijn tel nummer gegeven via de mail. Is dat erg?
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7580
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Oplichting

Ongelezen bericht door SWAT »

Beetje warrige vraag. Een telefoon nummer geven is in dit geval niet zo handig. Je loopt het risico op veel spam sms berichten en of vervelende telefoontjes.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9235
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Oplichting

Ongelezen bericht door Skipperje »

En, voor wat betreft de auto, als je deze nog niet hebt meegegeven en ook nog geen kentekenpapieren of code hebt gegeven, die je nodig hebt om over te schrijven, dan gebeurt je ook niets. Ik zou haar in ieder geval geen proefrit laten maken, maar dat zal je zelf ook wel doorhebben nu. Wel verstandig dat je haar naam hebt opgezocht.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Dorpsjurist
Verbannen
Verbannen
Berichten: 275
Lid sinds: 06 sep 2023, 17:54
Geslacht:

Re: Oplichting

Ongelezen bericht door Dorpsjurist »

Is dat erg? Nee. Het kan vervelend zijn om spam te ontvangen maar in principe kun je met een telefoonnummer en een e-mailadres niet zo heel veel behalve iemand lastigvallen.

Er zijn op het internet veel oplichters actief. Het is daarom raadzaam om voorzichtig te zijn, zeker als het gaat om grote bedragen zoals bij bijv. een auto. Het is een goed idee om gebruik te maken van een apart e-mailadres en telefoonnummer voor dit soort transacties. U kunt ook juist de potentiele koper eerst om contactgegevens vragen.

Geen fijne ervaring maar ik zou er verder niet wakker van liggen.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8570
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Oplichting

Ongelezen bericht door MotoRon »

Een wijze les voor de volgende keer, eerst controleren voordat je wat voor persoonlijke gegevens dan ook aan een ander geeft. Verder niet teveel zorgen over maken.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten