Brommer verplaatsten
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Brommer verplaatsten
Er werd mij gevraagd of ik mijn brommer kon verplaatsten en stond daar binnen. 2 minuten en het bleek dat mijn brommer al verplaatst was waardoor hij nu een apart geluid maakt ik ben naar HR geweest en die kon wel inkomen dat mijn brommer verplaatst werd. Waarop mijn vraag is mogen ze dit zomaar doen zonder mijn toestemming?
- taxikemperman
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
Re: Brommer verplaatsten
Hier zit meer achter. Een brommer wordt niet zomaar verplaatst.
Waarom moest deze verplaatst worden?
Hoe wisten ze dat deze van jou was?
Was je al vaker gewaarschuwd?
Hoe hebben ze hem verplaatst? Wat zou de schade hierdoor zijn?
Waarom moest deze verplaatst worden?
Hoe wisten ze dat deze van jou was?
Was je al vaker gewaarschuwd?
Hoe hebben ze hem verplaatst? Wat zou de schade hierdoor zijn?
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Als uw brommer in de weg staat mag deze verplaatst worden. De verplaatser is wel civielrechtelijk aansprakelijk voor eventueel bij de verplaatsing veroorzaakte schade. De politie kan hier niets in betekenen.
Stay safe out there.
Ik ga er even van uit dat je brommer in de weg stond en dat iemand hem met de goede bedoelingen heeft verplaatst. Strafrechtelijk zie ik hier niet echt een delict:
- Het is geen diefstal c.q. verduistering want het lijkt er niet op dat iemand zich jou brommer wou toeeigenen (slechts verplaatsen).
- Ook vernieling vereist opzet op het beschadigen, onbruikbaar of wegmaken van je brommer. Voorwaardelijke opzet is dan voldoende, dat wil zeggen dat degene die je brommer verplaatste moest weten of in ieder geval de aanmerkelijke kans heeft aanvaart dat je brommer stuk ging. Ook daar ga ik niet zomaar van uit.
- Baldadigheid lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat daar ook wel iets van een kwade wil (op het "overlast veroorzaken" / kwaad doen) vereist is.