afstand van een scooter ?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
p.vandenberge TS
Infopolitie Gast

afstand van een scooter ?

Ongelezen bericht door p.vandenberge »

mijn scooter is gestolen . en weer terug gevonden nu doet de scooter het niet en ik had al een nieuwe scooter gekocht . besteld .
nu moet ik m ophalen in een andere gemeente dat wat niet handig is voor mij om dat ik niet beschik over de nodige aanhanger . en ik wil iegelijk gewoon afstand doen van de scooter kan dit of ben ik verplicht de scooter op te halen ?

ben benieuwd :D
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: afstand van een scooter ?

Ongelezen bericht door Frans »

Wacht even, u had een scooter, die is gestolen. Vervelend maar nu is die teruggevonden in een andere plaats. Wellicht was u verzekerd en heeft de verzekering al een bedrag uitgekeert?

Nu zegt u dus, geef mij het geld van de verzekering maar, en een nieuwe scooter, laat ze dat ouwe ding in stad x maar houden...

En u vraagt niet zich af waarom premies zo hoog zijn?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Als de diefstal van de scooter reeds is vergoed door de verzekeraar dan is uw oude scooter eigendom van de verzekeraar geworden.
Als u volledig voor eigen rekening een nieuwe scooter hebt gekocht en wellicht alleen WA was verzekerd, dan bent u nog steeds eigenaar en verplicht de terug gevonden scooter op te halen. Wellicht is het mogelijk afstand te doen maar dat moet u overleggen met de instantie waar uw scooter thans staat.
Let er wel op dat u een vrijwaringsbewijs krijgt anders kunt u boetes verwachten voor niet verzekerd zijn van de oude scooter.
Stay safe out there.
Dorpsjurist
Verbannen
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dorpsjurist »

Frans schreef: 13 okt 2023, 11:38 En u vraagt niet zich af waarom premies zo hoog zijn?
Sorry maar dat vind ik toch echt iets te gemakkelijk. Er staat nergens wanneer de scooter van TS is gestolen. Dat kan best al even geleden zijn en veel mensen zijn gewoon afhankelijk van een scooter voor hun vervoer - werk of prive.

Als Hagenaar kan ik mij heel goed voorstellen dat TS erachter kwam dat zijn/haar scooter gestolen was, enkele lelijke woorden in de mond genomen heeft, en dan maar een nieuwe gekocht heeft - met verzekeringsgeld of zonder.

Het advies in dit topic is correct maar ik vind het een beetje flauw om TS de maat te nemen.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Het advies in dit topic is correct maar ik vind het een beetje flauw om TS de maat te nemen.
Ik niet, om de simpele reden dat ie dan dus ook nooit meer aangifte hoeft te doen van een gestolen scooter. Het is op dit moment al een pure registratie voor de verzekering, het is niet zo dat er een rechercheteam van 40 mensen worst vrijgemaakt op zoek naar bewustw scooter, maar aps dan die scooter worst teruggevonden dan wil de eigenaar hem niet terug en heeft liever "de nieuwe", wat ik overigens begrijp vanuit het "nieuwe" standpunt, maar niet vanuit het standpunt dat je dan dus niet meer moet verwachten dat er iemand nog moeite doet voor het terughalen van je eigendommen, ergo, je legitimeert dus diefstal?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

We dwalen af. We weten niet hoe de bromfiets was verzekerd. Ook weten we niet of TS aangifte heeft gedaan omdat hij dat zelf nodig vond of op advies verzekering. Het advies van @SWAT lijkt mij voldoende en daarom sluit ik dit bericht.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten