Veel gezocht op het internet waar ik weinig over kan vinden.
Veiligheidsonderzoeken A of A+ en de rol van een partner. Deze vraag is mij gesteld en ik zal de situatie even schetsen, omdat ik er niet veel over kan vinden.
Vrouw krijgt een veiligheidsonderzoek A. Partner van vrouw heeft na het meerderjarig worden een aangifte tegen zich heeft gehad (diefstal). Dit is inmiddels circa 13 jr geleden. Met deze zaak is nooit wat gedaan door het OM. Partner heeft destijds een melding gemaakt, omdat dit een valse aangifte zou zijn. Melding is opgenomen door de politie.
Van deze zaak is nooit meer wat vernomen. Het is ook niet 100% zeker of de aangifte is doorgezet.
Partner is inmiddels midden in de 30. Was 18 toen deze situatie zich voor deed
Ik weet dat de terugkijktermijn 5 jaar is met een max van 10 jaar bij A onderzoeken. Maar ik heb gelezen op dit forum dat het vaak voorkomt dat ze tot 20 jr terug kijken en vragen stellen.
Geldt dit eventueel ook voor het partneronderzoek? Wat kunnen de gevolgen zijn?
Partner herrinnert zich weinig van de situatie af maar zegt 100 procent onschuldig te zijn. Heeft ook altijd een vog gehad.
Krijgt partner een gesprek? In hoeverre moet dit ter sprake worden gebracht? Advies gekregen het vooral bij de feiten te houden.
Hoor het graag