Nut van deze verkeerslus

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Nut van deze verkeerslus

Ongelezen bericht door Gast »

Beste allen,

Na het meermaals passeren van de weg viel me deze verkeerslus op, ik dacht eerst dat het voor de flitspaal is, maar dat is vgm eerder een roodlichtcamera + snelheid voor tegenovergestelde weg en de camera staat nou niet echt op me gericht. Iemand die weet waarvoor die is?

http://www.google.com/maps/@52.0341493, ... ?entry=ttu

(De link naar de google streetview)
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: Nut van deze verkeerslus

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Het vaakst worden ze aangetroffen bij kruisingen (hoe lang nog groen?) maar uiteraard ook voor handhaving.

Ze kunnen echter ook uitsluitend de verkeersintensiteit meten en met een RouteInformatiePaneel wordt dan bijv de beste route naar een parkeergarage aangegeven.

Het hoeft niet altijd om toezicht en handhaving te gaan..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Grootman TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Grootman »

Ja denk dat ook, of die camera heeft wel een erge wijde hoek, vind het vooral bijzonder dat het alleen rijstrook 2 betreft en niet de ritsstrook qua lus

Opmerking van moderator Skipperje

Het geplaatste bericht moet eerst goedgekeurd worden. Daarom svp niet 2x plaatsen, want dat helpt niet.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Misschien is dat een voorbereiding voor als de camera een keer wordt omgedraaid?
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik verwacht ook dat hiermee wordt gemeten of het verkeerslicht nog wel groen kan blijven, zodat het kruispunt niet vol komt te staan als het erg druk is.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Een verkeerslus in een verkeerslus is dit. De eerste lus is kennelijk ooit defect geraakt doordat de afvoerende draad die over de busstrook loopt mogelijk ooit gebroken is. Daarom is een tweede lus gemaakt door op dezelfde plaats een nieuwe lus in te freezen. Dat is vaak de snelste reparatie.

Wat de lus meet is niet duidelijk. Ik ga zelf ook voor de suggestie van Skipperje. Voor snelheid en/of rood licht moeten het twee lussen zijn die achter elkaar liggen ( niet in elkaar) op een vastgestelde afstand.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gesloten