Speelgoed wapens bij een militaire evenement?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast010 TS
Infopolitie Gast

Speelgoed wapens bij een militaire evenement?

Ongelezen bericht door Gast010 »

Hallo ik ben 24 jaar oud en ik heb een hobby dat ik sinds 2011 doecen dat is militaria verzamelen en ik ga veel naar militaire events en ik ga als Nederlandse soldaat (oude khaki groene vlaggetjes pak jaren 80 uniformen uitrusting) en ik heb een keer kinderen die in uniform met zelfgemaakte speelgoedwapens (hout en metaal en pvc en elestieken) als een soldaat rond lopen bij een event in best dus en ik heb een vraagje mogen speelgoed wapens bij een militaire evenement komen zoals nerf of een klappertjes pistool of een plakpijltjes (kermis ding) of een rubberen blauwe pistol of zelfgemaakte van hout en metaal en pvc en elestieken. Of van karton of van lego mag dat
En ik weet een soldaat zonder (speelgoed) wapen is geen soldaat
En dat mag toch? Bij een militaire evenement?
Mvg gast010
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Speelgoed wapens bij een militaire evenement?

Ongelezen bericht door maestro »

Zelf gemaakte wapens zijn geen probleem, mits je in1 oogopslag kunt zien dat het nep wapens zijn. Nerf en klappertjes pistolen die je in de winkel koopt zijn ook toegestaan, mist ze het EU keurmerk hebben. Lijken deze laatste echt dan is het tijdens het evenement geen probleem, daarbuiten kun je krijgen dat mensne d epolitie bellen die dan met getrokken wapen gaat onderzoeken of het nep of echte wapens zijn.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Re: Speelgoed wapens bij een militaire evenement?

Ongelezen bericht door rai »

Gast010 schreef: 03 jun 2023, 19:35 Hallo ik ben 24 jaar oud en ik heb een hobby dat ik sinds 2011 doecen dat is militaria verzamelen en ik ga veel naar militaire events en ik ga als Nederlandse soldaat (oude khaki groene vlaggetjes pak jaren 80 uniformen uitrusting) en ik heb een keer kinderen die in uniform met zelfgemaakte speelgoedwapens (hout en metaal en pvc en elestieken) als een soldaat rond lopen bij een event in best dus en ik heb een vraagje mogen speelgoed wapens bij ik ben 24 jaar oud en ik heb een hobby dat ik sinds 2011 doecen dat is militaria verzamelen en ik ga veel naar militaire events en ik ga als Nederlandse soldaat (oude khaki groene vlaggetjes pak jaren 80 uniformen uitrusting) en ik heb een keer kinderen die in uniform met zelfgemaakte speelgoedwapens (hout en metaal en pvc en elestieken) als een soldaat rond lopen bij een event in best dus en ik heb een vraagje mogen speelgoed wapens bij militaire evenement komen zoals nerf of een klappertjes pistool of een plakpijltjes (kermis ding) of een rubberen blauwe pistol of zelfgemaakte van hout en metaal en pvc en elestieken. Of van karton of van lego mag dat
En ik weet een soldaat zonder (speelgoed) wapen is geen soldaat
En dat mag toch? Bij een militaire evenement?
Mvg gast010
Gewoon zomaar een paar opmerkingen uit je hele verhaal:

1.) je bent soldaat als je bij de krijgsmacht werkt, dat staat los van het dragen van een uniform al dan niet met wapen. Het dragen van een op militair gelijkend uniform maakt je niet meteen militair, net zo min als je een politieuniform, brandweeruniform of verpleegstersetje aan trekt.

2.) En neem aan dat je kinderen die soldaatje spelen, politie en boefje spelen of denken dat ze piloot zijn toch niet vergelijken met volwassenen die als ze op zo’n evenement lopen dat ze als als klein kind met zelf gebouwde speelgoed moeten rond lopen zoals kinderen door de bossen heen horen te rennen ???

3.) wat versta je onder militaire evenementen, dat zijn in mijn ogen evenementen die door defensie georganiseerd worden, zoals landmachtdagen, luchtmachtdagen etc.
Dat zijn evenementen waarbij militaire complexen en dergelijke opengesteld worden om een inkijkje te geven in het militaire wereldje. Neem aan dat je dat er niet mee bedoeld om daar als volwassene in een oud uniform rond te lopen met een of ander, met takken en elastiek gemaakt wapen rond te lopen ???

Of bedoel je een evenement door iemand georganiseerd waar allerlei mensen lopen die, nou ja vul maar in……

Sorry, klinkt misschien een beetje sarcastisch maar dat komt misschien omdat ik er totaal geen beeld bij hebt over wat voor evenementen je het hebt waar mensen in oude uniformen rond lopen en dan met Lego wapens of omgebouwde boomstammen rond willen lopen ????
Gesloten