Geen dienstplicht. maar iedere jongere 1/2 jr.bv politieopleiding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
FvTgmail.comuneteeh TS
Infopolitie Gast

Geen dienstplicht. maar iedere jongere 1/2 jr.bv politieopleiding

Ongelezen bericht door FvTgmail.comuneteeh »

Is dat nu een goed voorstel
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: Geen dienstplicht. maar iedere jongere 1/2 jr.bv politieopleiding

Ongelezen bericht door Frans »

Nee, o, in hemelsnaam, nee, gewoon, de dienstplicht weer invoeren. 18 maanden gewoon het leger weer in op je 18e.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

De politie schijnt evengoed nog heel erg in trek te zijn, dus dat soort initiatieven hoeven van mij ook niet.
De dienstplicht trouwens ook niet; kost klauwen vol geld...en de hopelozen blijven ook gewoon hopeloos. Daar verandert een strenge sergeant echt niets aan..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Wat heb je aan een klein stukje (half jaar) politieopleiding?? Ik zou zeggen niet doen, kies dan voor iets wat ten goede komt aan de maatschappij.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Nee, geen goed idee. De politie opleiding duurt (thans) 2 jaar en dan hebben ze amper de basis onder de knieën. Dus in een half jaartje valt er niet veel te leren aan mensen die geen agent willen worden.
Stay safe out there.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

De politie is geen school voor moeilijk opvoedbare kinderen. En de politie heeft al geen budget om agenten op te leiden. Dan gaan we ons niet ook nog eens bezig houden met opvoeden. Dat mogen papa en mama fijn zelf doen.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Defensie trouwens ook niet for that matter@Pim
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
imperial
Toplid
Roepnaam: Remco

Ongelezen bericht door imperial »

Neen en ook geen dienstplicht voor de groep die gewoon niet deugen wil.
Hier in Nederland hebben we dan wel geen Siberië, Maar net als lang lang geleden, toen werden de wat toen de asocialen genoemd werd, naar de veenkoloniën gestuurd.
In iedergeval op een andere manier zoals nu met het tuig omgegaan wordt , zo kost het alleen maar handen vol geld, voor volk wat toch niet deugen wil.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

En iedereen kan zeggen wat ze willen, nee hoor, dienstplicht om een kuil te graven van een meter diep om hem vervolgens dicht te gooien en weer open te graven... 18 maanden lang... heeft geen nut voor degenen die toch niet deugen willen... misschien.

Maar ik zit vanavond op een terras in het centrum van het dorp. Het was druk en het gezelschap goed. Om 19:45 begint de torenklok die op nog geen 100 meter verderop staat enorm te luiden en eigenlijk zie je iedereen op zijn horloge kijken.

De klok is een kwartier aan het luiden geweest tot 20:00 en toen was het ineens doodstil, toen begon de jeugd zich te roeren en er is in het centrum lang niet zoveel herrie geweest als in die 2 minuten, met een ronkende jeep, toeterend, gillend dat ze toch geen "ene k*t te maken hebben met al die dooie" en dan zijn dit nog de meer fatsoenlijke uitspraken.

Mijn generatie had wel een andere mentaliteit, je moest met je 18e wel volwassen zijn want je kon zo een oorlog worden ingestuurd als destijds Libanon. Je had niet het lef om tijdens de dodenherdenking, wat zeg ik, je durfde er niet eens over na te denken om eraan te beginnen dat je tijdens de herdenking iedereen en zijn moeder bij elkaar zou gaan lopen schelden.

Dus ja, wel dienstplicht, en nee, niet omdat we dan daar alle ggz-klantjes van Nederland makkelijk kunnen droppen. Wel omdat je daar een bepaalde mentaliteit leert waar je de rest van je leven wél iets aan hebt... en inderdaad, bij sommigen gaat dat wat moeilijker dan bij anderen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
imperial
Toplid
Roepnaam: Remco

Ongelezen bericht door imperial »

Frans, ik weet niet in welk dorp u woont, maar hier gebeurd zoiets echt niet. Het kinderspeelveld hier voor de deur liep zo rond 19.30 leeg, en 20.15 waren er een paar weer.
Weet ook wel zeker dat al (oudere) jeugd zich denk te kunnen misdragen tijdens die twee minuten gewoon uit respect even je grote muil houden, ze er om 20.03 even vaderlijk op toegesproken worden.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Tja, hier gebeurt het kennelijk wel, erg genoeg. En aanspreken was er niet bij. Het waren er ook geen 2, het was echt wel... massaal.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 69

Ongelezen bericht door donmarcello »

Ik zou meer voor dienstplicht gaan voor 18 maanden maar ik denk dat de tijd te veel veranderd is en dat nu niet meer kan.
Ik was 17 en ben voor 5 jaar gegaan en zonder dat had ik waarschijnlijk meerdere malen in de koepel gezeten.
Dus ja het heeft mij wel goed gedaan en respect geleerd ondanks dat ik het dikste zwarte boek had :D 8)

PS: Ook ik werd opgeroepen voor dienstplicht terwijl ik 5 jaar contract had ,zelf toen klopte de administratie niet helemaal :D :D

Afbeelding

begin 1975
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik denk dat 'we' (veel mensen) terug willen naar de mentaliteit zoals we zelf zijn opgevoed..maar dat gaat nooit meer gebeuren en daar hebben we ook geen invloed op.

De politie verandert de wereld niet door het schrijven van 10.000 extra bonnen en de mentaliteit van de jeugd verandert niet doordat 100.000 ouders ouderwetse normen en waarden erin stampen.

We zullen moeten accepteren dat de wereld steeds meer om de eigen navel draait; dat is kennelijk het enige belangrijke en verder niks.. Oh ja, het klimaat. Dat telt ook nog..zolang de jeugd het niet zelf hoeft te betalen en nog wel met het vliegtuig naar Ibiza kan..append op hun nieuwste iPhone die opeens niet slecht voor 't klimaat is..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten