naamvoering politie
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
naamvoering politie
Ik zal mijn vraag nader specificeren, bestaat er een wettelijke bepaling, en zo ja welke, waarin het gebruik van de naam en merktekens van de Politie is vastgelegd of beschermd!! Het betreft hier gemeente BOA's.
-
- Infopolitie Gast
Re: naamvoering politie
Het logo van de politie is beschermd en mag derhalve niet zonder toestemming worden gebruikt. Je mag je ook niet zomaar "politie" noemen of in politiekleding over straat lopen.Tibi schreef:Ik zal mijn vraag nader specificeren, bestaat er een wettelijke bepaling, en zo ja welke, waarin het gebruik van de naam en merktekens van de Politie is vastgelegd of beschermd!! Het betreft hier gemeente BOA's.
-
- Infopolitie Gast
naamvoering politie
Maar waar staat dat nou?? De gemeentes Amsterdam en Rotterdam voeren de naam: Milieupolitie al twee jaar voor gemeentelijke opsporingsambtenaren!!
Het logo uiterlijk en zelfs de kleuren van de striping zijn allen auteursrechtelijk beschermd. Ook de vlam en zelfs de kleurenstelling op de website....de bonnenboekjes en ga zo nog maar een hele tijd door.
Verder mag niemand zich voordoen als, of uitgeven als een ambtenaar terwijl hij daartoe niet is bevoegd. Dus ook niet als politie-ambtenaar....
Je zult daarom ook steeds vaker meemaken dat deze afdelingen zich gaan hernoemen naar milieucontroleurs terwijl in andere delen in nauwe samenspraak de naam milieupolitie nog wel gevoerd mag worden. Ook voor het politieuniform is daar gewoon toestemming.
Maar om een lang verhaal kort te maken...als afdeling die zich milieupolitie wil noemen vindt ik het al ERG vreemd dat deze vraag gesteld wordt. Normaliter is het zo dat gemeente-BOA's een perfecte harmonieuze samenwerkeing met de politie hebben.....
Verder mag niemand zich voordoen als, of uitgeven als een ambtenaar terwijl hij daartoe niet is bevoegd. Dus ook niet als politie-ambtenaar....
Je zult daarom ook steeds vaker meemaken dat deze afdelingen zich gaan hernoemen naar milieucontroleurs terwijl in andere delen in nauwe samenspraak de naam milieupolitie nog wel gevoerd mag worden. Ook voor het politieuniform is daar gewoon toestemming.
Maar om een lang verhaal kort te maken...als afdeling die zich milieupolitie wil noemen vindt ik het al ERG vreemd dat deze vraag gesteld wordt. Normaliter is het zo dat gemeente-BOA's een perfecte harmonieuze samenwerkeing met de politie hebben.....
-
- Infopolitie Gast
naamvoering politie
Dat de stipping, auteursrechtelijk is vastgelegd was mij al bekend!! En ook wij werken samen met de Politie......
Echter, als BOA sta je er vaak alleen voor en dan is de suggestie wel erg handig.....
Stel: Je bent BOA (gemeente) ex. artikel 5:11 AWB en je voert de term Milieupolitie op bijv. het voertuig waarin je je functie uitoefent. Kan dit??
Echter, als BOA sta je er vaak alleen voor en dan is de suggestie wel erg handig.....
Stel: Je bent BOA (gemeente) ex. artikel 5:11 AWB en je voert de term Milieupolitie op bijv. het voertuig waarin je je functie uitoefent. Kan dit??
-
- Infopolitie Gast
naamvoering politie
Bedankt voor het antwoord!!
Alleen die "regeling" welke is dat nou??
Alleen die "regeling" welke is dat nou??
-
- Infopolitie Gast
naamvoering politie
Ik was me dus ook dood aan het zoeken..............vandaar de vraag via dit forum!! Mocht je de regeling vinden, wil je hem dan mailen naar tibikorozsi (at) hotmail dot com
Alvast bedankt,
Tibi.
Opm. ..::Frans::.. Email-adres even onleesbaar gemaakt voor botjes....
Alvast bedankt,
Tibi.
Opm. ..::Frans::.. Email-adres even onleesbaar gemaakt voor botjes....

-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast