112 gesprek opvragen
Moderator: Moderatorteam
112 gesprek opvragen
Ik heb 5jaar geleden een 112 gesprek gevoerd en wil graag een kopie van dat gesprek (gesproken of op papier)
Waar moet ik dan zijn om daaraan te komen?
Waar moet ik dan zijn om daaraan te komen?
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: 112 gesprek opvragen
U kunt het beste contact opnemen met de privacyfunctionaris van de desbetreffende politie eenheid. Deze gaat over verzoeken tot inzage van gegevens.
https://www.politie.nl/binaries/content ... entrum.pdf
https://www.politie.nl/binaries/content ... entrum.pdf
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
5 jaar? Succes.
Als een 112-gesprek al is op te vragen dan weet ik niet of het na 5 jaar nog kan.
Als een 112-gesprek al is op te vragen dan weet ik niet of het na 5 jaar nog kan.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Ik ben zo benieuwd waar dit vandaan komt..of waar dit naartoe leidt..
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
WPG geeft ook aan dat gegevens maar 5 jaar bewaard MOGEN worden. Dus als het meer dan 4 jaar en 364 dagen is, zijn de gegevens sowieso al gewist zoals de wet dat voorschrijft.
Bedankt diegene die een nuttig antwoord gaven. Anderen- denk is na wat het kan betekenen voor de vraagsteller het antwoord dat je geeft bv —ik ben benieuwd waar dit vandaan komt .. of waar dit naartoe leidt—nou bv voor het verwerken van een opgelopen trauma..
Een beetje meer sympathie zou niet misstaan
-
ClueHunter
Of en hoe je een 112 gesprek kan opvragen hangt tevens af bij welke centrale de melding binnen kwam, dus bij de politie, ambulance of brandweer. Het bemachtigen van een 122 gesprek is zeer lastig en indien gedaan bij de ambulance bijna onmogelijk. Bij de ambulance gaat het om medische gegevens en de centralisten hebben een big registratie en bepalen zelf of zij deze vrijgeven, mits het aan de voorwaarden voldoet. Als burger een 112 melding opvragen is, naar mijn weten, zo goed als onmogelijk.
Echter indien u hier het fijne van wilt weten kunt u het beste proberen om via de officiële kanalen contact proberen te leggen met de meldkamer. Echter wil ik u behouden voor enig optimise. De kans dat het gaat lukken is bijna nihil als burger.
Mijn kenis van bovenstaande komt naar aanleiding van een afstudeer onderzoek waar ik zelf mee bezig ben.
Hopelijk kunt u uw trauma mogelijk via een andere weg een plek geven.
Echter indien u hier het fijne van wilt weten kunt u het beste proberen om via de officiële kanalen contact proberen te leggen met de meldkamer. Echter wil ik u behouden voor enig optimise. De kans dat het gaat lukken is bijna nihil als burger.
Mijn kenis van bovenstaande komt naar aanleiding van een afstudeer onderzoek waar ik zelf mee bezig ben.
Hopelijk kunt u uw trauma mogelijk via een andere weg een plek geven.
Dit vraagt om een kleine uitleg. In dit forum beantwoorden wij geen vragen die bedoeld zijn als huiswerkvragen.frankey66 schreef: 02 apr 2023, 19:22 Anderen- denk is na wat het kan betekenen voor de vraagsteller het antwoord dat je geeft bv —ik ben benieuwd waar dit vandaan komt .. of waar dit naartoe leidt—nou bv voor het verwerken van een opgelopen trauma..
Het komt regelmatig voor dat huiswerkvragen hier 1 op 1 worden neergezet in de hoop dat een agent of andere deskundige het juiste antwoord geeft waardoor het huiswerk af is zonder zelf te hoeven nadenken.
Kennelijk zag degene die het gequote antwoord gaf het als een huiswerkvraag. Dit verklaart denk ik de vraag "waar komt dit vandaan? en "Waar gaat dit heen? " Gewoon "gezonde" argwaan dus.
-
vraagteken
- Roepnaam: Dennis
- Geslacht:
- Leeftijd: 39
Allereerst veel sterkte met het verwerken van het trauma! Ik weet niet wat er is gebeurd natuurlijk, maar het feit dat je na vijf jaar hier nog zo mee bezig bent maakt dat het voor jou heftig moet zijn.
In beginsel heb je recht op inzage in je eigen gegevens (als ze er nog zijn), tenzij daar bij wet een wettelijke grondslag voor is om dat niet te doen. Zo had je, ook voor de AVG al recht op inzage van camerabeelden waar je zelf op stond of transcripties van telefoongesprekken (zie ook deze zaak van de HR over Dexia: ECLI:NL:HR
AZ4664 ). Dat gaat wel om uw eigen telefoongesprekken, niet over een gesprek dat over u gaat. U zal ook moeten aantonen dat u de persoon bent die belde, etc.
Nu is collega @Strauven bezig met een onderzoek hierover als het gaat om de meldkamer Ambulance en ik wil dit onderwerp ook niet gelijk helemaal die kant op laten gaan als we nog niet weten om welke meldkamer het gaat.
In beginsel heb je recht op inzage in je eigen gegevens (als ze er nog zijn), tenzij daar bij wet een wettelijke grondslag voor is om dat niet te doen. Zo had je, ook voor de AVG al recht op inzage van camerabeelden waar je zelf op stond of transcripties van telefoongesprekken (zie ook deze zaak van de HR over Dexia: ECLI:NL:HR
Nu is collega @Strauven bezig met een onderzoek hierover als het gaat om de meldkamer Ambulance en ik wil dit onderwerp ook niet gelijk helemaal die kant op laten gaan als we nog niet weten om welke meldkamer het gaat.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Je stelt een algemene vraag zonder verdere toelichting. Hoe kun je dan verwachten dat er dan in reacties sprake is van sympathie? Mensen kunnen niet in een glazen bol kijken om te beoordelen of er een traumatische gebeurtenis vast zit aan een vraag, als je daar zelf al niets over vermeld bij het stellen van de vraag.frankey66 schreef: 02 apr 2023, 19:22 Anderen- denk is na wat het kan betekenen voor de vraagsteller het antwoord dat je geeft bv —ik ben benieuwd waar dit vandaan komt .. of waar dit naartoe leidt—nou bv voor het verwerken van een opgelopen trauma..