Een goededag aan een ieder dit leest,
Ik ben op ziek naar wat informatie om iemand uit huis te zetten. Dat vergt uiteraard wat context;
Mijn oom heeft 20 jaar geleden iemand in huis genomen uit barmhartigheid. Omstandigheden laat ik even in het midden. Deze oom is ruim 3 jaar geleden opgenomen in een verzorgingshuis wegens vasculaire dementie. Uiteindelijk is hij in de zomer '22 overleden. U voelt de bui al hangen: de meneer die uit barmhartigheid in dat huis woonde, zit er nu nog steeds en is op geen enkele manier van plan om te vertrekken.
Uit het testament blijkt dat deze meneer geen erfgenaam is.
Hij betaalt nog steeds geen huur, wel afvalstoffenheffing en gas&electrisch.
Hoe nu verder? Dit huis moet verkocht worden ten bate van 2 stichtingen die wél in het testament staan. Hoe krijgen wij hem eruit? Bijna 3 maanden geleden hebben wij hem al 'de huur' opgezegd middels aangetekende brief, mail, SMS, whatts app en video. Ik ben heel erg benieuwd naar hoe wij dit moeten aanpakken.
Uit huis zetten
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Uit huis zetten
U moet dit via een advocaat aanpakken en desnoods de rechter. Dit is geen zaak voor de politie maar een civiel geschil.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Uit huis zetten
Opmerking van moderator Skipperje
Precies, dus laten we het bij dit antwoord.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit