Ex rijdt waarschijnlijk zonder rijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Momoftwo TS
Nieuw lid
Roepnaam: Anne
Geslacht:

Ex rijdt waarschijnlijk zonder rijbewijs

Ongelezen bericht door Momoftwo »

Hallo,

Mijn ex is zijn rijbewijs eind december kwijtgeraakt omdat hij 75 km te hard reed. Vandaag kwam hij ineens zelf aangereden ipv met zijn collega die hem rondreed omdat hij geen rijbewijs had. Ik vroeg of hij zijn rijbewijs terug had en dit kon laten zien. Dit wilde hij niet, maar zei dat hij natuurlijk zijn rijbewijs terug had. Ik lees online dat je 4 maanden je rijbewijs kwijt bent als je meer dan 75km te hard rijd. Hoe kan ik er nu achter komen dat hij daadwerkelijk zijn rijbewijs terug heeft en niet zonder rijbewijs de kinderen vervoerd?
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Ex rijdt waarschijnlijk zonder rijbewijs

Ongelezen bericht door Skipperje »

Zeg dat je het wilt zien of vraag of hij een foto wil maken, met daarop iets waaruit blijkt dat de foto vandaag is genomen.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Ik zou gewoon even een melding maken voor de zekerheid. We hebben dat in 10 seconden gezien en het gaat hier wel om een serieus feit. Als blijkt dat hij niet beschikt over een geldig rijbewijs kunnen we daar passend op reageren.

TS hoeft niet te bewijzen of achterhalen of hij zijn rijbewijs weer terug heeft.
Snap natuurlijk wel dat ze het wil weten omwille van de kinderen, maar het lijkt me een legitieme reden om hier bewijs van te willen zien voor je de kinderen meegeeft.
Momoftwo TS
Nieuw lid
Roepnaam: Anne
Geslacht:

Ongelezen bericht door Momoftwo »

Dankjewel voor de reactie! Ik ga morgen gelijk bellen.

Het gaat me inderdaad echt om de kinderen. En wil gewoon zeker weten dat ze veilig vervoerd worden. Hij is niet zomaar zijn rijbewijs kwijt, en hij heeft al vaker roekeloos rijgedrag vertoont waar de kinderen bij waren. Dus wil het gewoon zeker weten.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Besef je wel dat de collegas je (als het goed is) niet gaan bevestigen of gaan ontkennen dat zijn rijbewijs nog steeds ingevorderd is. Dit ivm de wet politiegegevens. Maar weet dat er hoogstwaarschijnlijk dus wel op geacteerd gaat worden.

Vooraf bij dezen dus even wat verwachtingsmanagement om teleurstelling te voorkomen.
Gesloten