Goedendag,
1 a 2 jaar geleden heb ik de moeder van me kids er ook op betrapt dat ze op een scooter de kids naar plekken bracht zonder rijbewijs.
Vervolgens na veel gezeur is ze daarmee gestopt zei ze, maar feit was dat ze de scooter niet meer kon gebruiken.
Nu heeft ze inmiddels een nieuwe vriend met een auto waar zij in rijdt zonder rijbewijs met de kids erin ook als der vriend niet aanwezig is en de kids blijven hierover praten constant en ik heb der al meerdere keren benaderd ermee, maar er wordt kort omschreven gezegd dat de kids liegen en dat ze weer verhalen aan het vertellen zijn.
Ze is meerdere keren met der fiets en een scooter in het verleden gevallen met de kids en ik wil dus gewoon graag dat ze niet zonder rijbewijs nu met de auto rijdt met de kids erin...
Voor de info: De kids wonen bij haar in huis.
Wat kan ik hier aan doen?
Ex rijdt zonder rijbewijs met kids erin, wat te doen?
Moderator: Moderatorteam
Re: Ex rijdt zonder rijbewijs met kids erin, wat te doen?
Kijk op politie.nl en zoek op "wijkagenten".
Bel dan 0900-8844 en vraag of de wijkagent van het adres van je ex contact met je op wil nemen omdat jij je zorgen maakt. Deze zal je dan terugbellen zodra hij/zij in dienst is en tijd heeft, dan kun je je verhaal doen.
Hij kan met je ex in gesprek en/of direct extra toezicht op bepaalde dagen en tijden waarop het aannemelijk is dat zij rijdt
Ook kun je hem/ haar vragen of hij bereid is het kenteken van die auto in het ANPR-systeem op te nemen zodat er een signaal gegeven wordt wanneer het voertuig een ANPR- camera passeert.
Wanneer er dan agenten zijn die dit systeem aan hebben staan op hun dienst telefoon krijgen zij een 'alert'. Hebben zij tijd dan kunnen zij uitkijken naar de auto en de be s tuurde ervan controleren.
Bel dan 0900-8844 en vraag of de wijkagent van het adres van je ex contact met je op wil nemen omdat jij je zorgen maakt. Deze zal je dan terugbellen zodra hij/zij in dienst is en tijd heeft, dan kun je je verhaal doen.
Hij kan met je ex in gesprek en/of direct extra toezicht op bepaalde dagen en tijden waarop het aannemelijk is dat zij rijdt
Ook kun je hem/ haar vragen of hij bereid is het kenteken van die auto in het ANPR-systeem op te nemen zodat er een signaal gegeven wordt wanneer het voertuig een ANPR- camera passeert.
Wanneer er dan agenten zijn die dit systeem aan hebben staan op hun dienst telefoon krijgen zij een 'alert'. Hebben zij tijd dan kunnen zij uitkijken naar de auto en de be s tuurde ervan controleren.
Bij staandehouding lijkt me een zorgmelding bij veilig thuis ook wel op zijn plek.
Overigens hebben we meer middelen om tot een heterdaad situatie te komen maar ik ga er vanuit dat de wijkagent dit ook weet.
Overigens hebben we meer middelen om tot een heterdaad situatie te komen maar ik ga er vanuit dat de wijkagent dit ook weet.
U praat over ongeveer 1 a 2 jaar geleden. Hoe groot is de kans dat de ex het rijbewijs ondertussen heeft gehaald?
-
GastMx TS
- Infopolitie Gast
Bedankt voor de reacties, dat zijn stappen waar ik voor nu even verder mee kan en waar ik werk van ga maken!
P.S. 1 a 2 jaar geleden ging om de scooter, dit van de auto is recent, maar ze heeft tot heden voor beide geen rijbewijs!
P.S. 1 a 2 jaar geleden ging om de scooter, dit van de auto is recent, maar ze heeft tot heden voor beide geen rijbewijs!
Ik neem aan dat je ook het adres van de school van je kinderen kent en dat kan mooi een plek zijn voor de politie om haar op te wachten.