hallo,
ik heb de vraag al op diverse fora gesteld, echter negens een uitlsuitsel..
hypothese:
ik koop een camper, zet die op mijn naam, sluit de verzekering af en vertrek...ik ben hiervoor net 7 maanden weg geweest,dus
na 1 maand camperen schrijf ik mij uit in NL, immers hoort dat zo na in totaal 8 op 12 maanden...
ik ben nog steeds aan het rijden en inmiddels in afrika beland..ik blijf in geen enkel land langer dan toegestaan,en heb de intentie binnen 12 maanden terug te keren voor de APK keuring van de camper.
wat gebuert er met de tenaamstelling van de camper en de geldigheid van de verzekering, aangenomen dat ik die gewoon blijf betalen?
kan ik er in doorrijden? waarom wel of niet?
Auto op naam, ten tijde van uitschrijven BRP
Moderator: Moderatorteam
Re: Auto op naam, ten tijde van uitschrijven BRP
En soortgelijke vraag is hier toch al gesteld
-
Mark TS
- Infopolitie Gast
Die reeks berichten bevat niet het antwoord, op de hierboven gestelde vraag … deze heeft het over boetes die niet aankomen, apk die verloopt , maar dat ik niet ben ingeschreven, houdt niet in dat ik geen adres heb, of geen post ontvang ….
Begrijp je het verschil?
Adres en inschrijving staan los van elkaar …
Begrijp je het verschil?
Adres en inschrijving staan los van elkaar …
Neem contact op met je verzekering en vraag wat zij er van vinden. In de meeste polisvoorwaarden staat dat bij emigratie/uitschrijving de verzekering stopt of door hun beëindigd kan worden. Met de tenaamstelling schijnt wettelijk ook een issue te ontstaan na uitschrijving, maar daar heb ik geen verstand van.
Hoi Mark,
Waarom stel je deze vraag?
Ik vind het wel een hele specifieke hypothese. Als je daadwerkelijk van plan was om met een camper een wereldreis te maken was het geen hypothese dus ik kan me niet aan de aandacht onttrekken dat dit op een vissessie lijkt om onder een voertuig registratie uit te komen.
Ondanks dat het vrij esoterische wetskennis is voor de gemiddelde collega over de wereld, raak je hier dus het verdrag van Wenen inzake het wegverkeer 1968. Alle verdragsluitende landen passen de regelgeving toe en waarschijnlijk kom je daar dus, met je zuiver hypothetische casus, mee in de knoop. Je voertuig moet geregistreerd zijn in het land waar je woonachtig bent en deze moet geldig zijn. In jou geval is die dat dus niet wanneer je geen adres meer hebt dus in theorie kan je voertuig in ieder land in beslag genomen worden. Sta je dan halverwege de Sahel... En dan?
Waarom stel je deze vraag?
Ik vind het wel een hele specifieke hypothese. Als je daadwerkelijk van plan was om met een camper een wereldreis te maken was het geen hypothese dus ik kan me niet aan de aandacht onttrekken dat dit op een vissessie lijkt om onder een voertuig registratie uit te komen.
Ondanks dat het vrij esoterische wetskennis is voor de gemiddelde collega over de wereld, raak je hier dus het verdrag van Wenen inzake het wegverkeer 1968. Alle verdragsluitende landen passen de regelgeving toe en waarschijnlijk kom je daar dus, met je zuiver hypothetische casus, mee in de knoop. Je voertuig moet geregistreerd zijn in het land waar je woonachtig bent en deze moet geldig zijn. In jou geval is die dat dus niet wanneer je geen adres meer hebt dus in theorie kan je voertuig in ieder land in beslag genomen worden. Sta je dan halverwege de Sahel... En dan?
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
De vraag over de tenaamstelling wordt wel degelijk hier door Thunderstreak al beantwoord. Of er consequenties zijn met betrekking tot de verzekering? Daarvoor zul je bij de verzekeringsmaatschappij moeten aankloppen. En consequenties in het buitenland zijn afhankelijk van plaatselijke wetgeving, en daarvoor zul je moeten kijken naar de wetgeving in het betreffende land.