Rollenbank

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Robbie12345 TS
Infopolitie Gast

Rollenbank

Ongelezen bericht door Robbie12345 »

Ik zit er over na te denken om mijn scooter op te voeren. Alleen nou word er door mensen gezegd dat zodra je scooter op de rollenbank bij 70km/u komt, dat de politie dan verplicht is om te stoppen met de test en niet door te gaan. Klopt dat?
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Re: Rollenbank

Ongelezen bericht door Proost »

Dat klopt, omdat je dan al de hoogste overtreding gescoord hebt. Het is niet net als met het meten van gereden snelheid dat hij per kilometer duurder wordt. Op de rollerbank wordt enkel de constructie snelheid gemeten. Daar krijg je dan een afzonderlijke boete voor.

Dus stel je voert m lekker op naar 85km/u. Je rijdt vol gas ergens binnen de kom, ik rij een eindje achter je en kan een mooie snelheidsmeting doen. Dan wordt dat een boete ongeveer €500 voor de snelheid, invordering rijbewijs, brommer gaat mee naar het bureau, daar stop ik netjes bij 70 met de meting op de rollerbank, ga je daar ook nog eens vol voor de bietenbrug op en vergeet de wok natuurlijk niet die meteen op je brommer rust.

Dus al met al bijna €1000 armer en je mag je gaan melden bij de RDW. Althans je laten rijden want dat rijbewijs ben je ook kwijt. Oh ja... CBR zal je ook nog wel wat willen leren dus....

Vraag jezelf met je adolescente brein eens af of dit nu echt zo slim is. Ik weet dat een goede beslissing maken moeilijk kan zijn op die leeftijd maar toch, probeer het eens.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Sinds 1 januari moet je op een snorfiets een helm op.
Dus beter laat je je snorfiets officieel ombouwen tot bromfiets en herkeuren bij de RDW.

Dan meldt je dit ook nog even aan je verzekeringsmaatschappij.
En dan rij je legaal harder én ben je nog ssteeds verzekerd.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik lees nergens dat ts een snorfiets heeft @Pim?
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Je kunt dit vinden in de Instructie meting maximumconstructiesnelheid. Lees daarvoor hoofdstuk 3.3.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten