Hallo ik heb een invalide parkeer kaart met daarbij een parkeerplaats op kenteken, nu is mijn moet dan mijn invalide voor het raam leggen? Ik stel deze vraag omdat er veel invalide parkeer kaarten weg gehaald worden was te zien op tv 112 vandaag 06-01-2023 en dan zeggen ze ook nog wat zoon kaart opbrengt.
Ģrtzz Toon
Invalide parkeerkaart
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Invalide parkeerkaart
Toon,
Je zegt:
Je zegt:
Het is niet helemaal duidelijk wat je bedoeld. Er zijn kennelijk wat woorden weg gevallen. Kun je de vraag even aanvullen?nu is mijn moet dan mijn invalide voor het raam leggen?
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Kennelijk is de vraag of hij zijn parkeerkaart ook zichtbaar moet neerleggen als hij op zijn eigen parkeerplaats staat.
Stay safe out there.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
Dat zou kunnen, maar ik wil er niet naar gaan lopen gissen.
Ik heb hier al vaker onduidelijke vragen gezien, waarbij mensen daar naar eigen inzicht invullen en allerlei mogelijke scenario’s bedenken en daar antwoord op geven. Ik geef liever de vraagsteller even de gelegenheid om duidelijk aan te geven wat de vraag is, om die vraag dan ook te kunnen beantwoorden.
Ik heb hier al vaker onduidelijke vragen gezien, waarbij mensen daar naar eigen inzicht invullen en allerlei mogelijke scenario’s bedenken en daar antwoord op geven. Ik geef liever de vraagsteller even de gelegenheid om duidelijk aan te geven wat de vraag is, om die vraag dan ook te kunnen beantwoorden.
Google op kaartkluis.
Ook handig als je ergens naartoe bent en op een algemene invalideparkeerplaats gaat staan.
Ook handig als je ergens naartoe bent en op een algemene invalideparkeerplaats gaat staan.
Als je op je eigen invalidenparkeerplaats op kenteken staat is een kaart niet nodig (en da's eigenlijk best wel een rare regel)
RVV 1990 artikel 26
RVV 1990 artikel 26
Wetstekst
- Op een gehandicaptenparkeerplaats mag slechts worden geparkeerd:
- een gehandicaptenvoertuig, indien het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van een gehandicapte;
- een motorvoertuig op meer dan twee wielen waarin een geldige gehandicaptenparkeerkaart duidelijk zichtbaar is aangebracht, indien het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van de gehandicapte aan wie de kaart is verstrekt, dan wel met het vervoer van een of meerdere personen die in een instelling verblijven, indien de kaart aan het bestuur van die instelling is verstrekt; of
- indien de gehandicaptenparkeerplaats is gereserveerd voor een bepaald voertuig, dat voertuig.
- Indien op een onderbord een maximale parkeerduur is vermeld, is artikel 25, tweede tot en met vijfde lid, van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat de parkeerplaats niet hoeft te zijn voorzien van een blauwe streep.
Hallo MotoRon
nu is mijn vraag moet dan mijn invalidkaart voor het raam leggen?
Dat was typfoutje
Grtźzz. Toonn
nu is mijn vraag moet dan mijn invalidkaart voor het raam leggen?
Dat was typfoutje
Grtźzz. Toonn
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
Het antwoord op deze vraag is dat dat niet moet.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit