Online discussie platform

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Pandabeer TS
Infopolitie Gast

Online discussie platform

Ongelezen bericht door Pandabeer »

Een goedemiddag,

Tot voorkort wat ik lid van een online discussie platform waar ik wel eens een kritische mening verkondigde in discussies. De beheerders (dat zijn vrijwilligers) hebben mijn account inmiddels geblokkeerd wegens een persoonlijke kwestie en zeggen aangifte te gaan doen van smaad en laster tegen hen en het platform.

Zelf weet ik dat daar helemaal geen sprake van is. Er zijn nooit zaken beschreven die als strafbaar beschouwd kunnen worden. Zelfs geen schuttingtaal of scheldwoorden. Maar zij kunnen als beheerders wél allerlei aanpassingen doen aan mijn originele berichten, waardoor mij de schuld in de schoenen wordt geschoven.

Mijn vraag: hoe zwaar wegen dot soort berichten op een online discussie platform in een rechtszaak?
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Online discussie platform

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Kort antwoord: Alles wat publiek en openbaar gedeeld wordt, kan gebruikt worden.

Of het zwaar weegt is afhankelijk van de inhoud en het oordeel van de rechter daarover.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Afhankelijk van de aard van de uitlatingen is het nog maar de vraag of de politie een eventuele aangifte ook daadwerkelijk gaat onderzoeken. Bij de meeste eenheden is er een zwaar tekort aan rechercheurs en worden alleen prio zaken aangepakt. Een eenvoudige smaad zaak heeft in de regel géen prio.
Stay safe out there.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Pandabeer schreef: 29 dec 2022, 13:28 Zelfs geen schuttingtaal of scheldwoorden. Maar zij kunnen als beheerders wél allerlei aanpassingen doen aan mijn originele berichten, waardoor mij de schuld in de schoenen wordt geschoven.
Met wel belang zouden ze dat doen, zich strafbaar maken omdat zij dan degene zijn die publiceren, terwijl ze je net zo goed kunnen blokkeren?

En afgezien van wat voorgangers al gezegd hebben... als er onderzoek gedaan zou worden op de server of in het forumbeheerderspanel is echt wel terug te zien of er gemanipuleerd is.

Dus deze smoes: "de beheerders deden het", zal falen. Net als: "mijn computer was gehackt, ik heb het niet zelf geschrevenen verzonden" ook altijd faalt.
Gesloten