Wijkagent

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
SybrenZ TS
Infopolitie Gast

Wijkagent

Ongelezen bericht door SybrenZ »

Dan was er iets anders aan de hand. Eerste bericht was ook niet geplaatst (zover ik kon zien).

Ik had nog een andere vraag uit interesse. Ik hoop dat ik deze thread voor mag gebruiken.
Vroeger bij mijn ouders hadden wij een wijk agent die af en toe een rondje liep. Nu ben ik zelf verhuisd en woon al drie jaar op mezelf maar heb hier nog nooit de wijkagent gezien. Is het standaard dat in elke wijk een wijkagent is, of zijn er ook steden waar er geen zijn?
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Wijkagent

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

Nieuwe vraag svp niet bij een bestaande vraag voegen. Ik heb hem gesplitst.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Elke 'wijk' heeft er één of meerdere.
Vul eens op politie.nl als zoekwoord in: wijkagenten
Maar wijkagenten zien er net zo uit als iedere andere agent.

De wijkagent is niet degene die persé uw wijk veilig houdt door er te surveilleren.

Zijn taak is meer het zijn van een buurtregisseur. Het coördineren en soms aansturen (of delegeren) van veiligheid en zorg voor de inwoners binnen zijn wijk. Vaak betekent dat helaas ook administratief werk. Of het bijwonen van vergaderingen met ketenpartners zoals het zorgteam van de gemeente, jeugdzorg, kinderbescherming of het zorg- en veiligheidshuis, contact met woningbouwverenigingen, scholen, buurtwachten, etc.

Een andere vraag...
Ik zie mijn postbode ook nooit maar toch heb ik bijna elke dag post. Zou het kunnen dat u niet de hele dag uit het raam kijkt terwijl hij misschien toch voorbij liep?
Mir81
Toplid
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Mir81 »

Als het aan mij zou liggen, zou ik het liefst de hele dag buiten zijn. Helaas heb ik, zoals Pim al aangeeft, ook andere taken die bij mijn werk horen en die binnen plaatsvinden. Denk aan overleggen, huisbezoeken, voorlichting geven... En nee, ik kan ook niet door iedereen tegelijk gezien worden. Als ik in straat A fiets, zien ze mij in straat B niet. Of misschien ben ik er wel net als u aan het werk bent.

De wijkagent niet zien staat niet per definitie gelijk aan de wijkagent die er niet is.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap dat een wijkagent niet de hele dag zichtbaar is. Mijn vraag ging vooral of elke wijk er een had en die is hiermee beantwoord.
Hartelijk dank voor de informatie!
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Opmerking van moderator Frans

Dan is deze hiermee beantwoord.
Frans