Taxi defect rit uitvoeren met prive auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Taxi de vries TS
Infopolitie Gast

Taxi defect rit uitvoeren met prive auto

Ongelezen bericht door Taxi de vries »

Hallo,
Ik ben ZZP'er in de taxibranche. Ik had twee weken geleden een rit gepland staan voor een vaste klant die naar Maastricht moest vanuit Assen. Ik wilde om 03.15 uur met mijn taxi naar de klant toerijden om die op te halen en richting bestemming te rijden. Helaas weigerde mijn taxi te starten. Wat er aan de hand was kon ik zo snel niet vaststellen. De ANWB bellen was geen optie daar ik geen tijd meer had om op hen te wachten. Ik heb nog een collega ZZP taxi gebeld maar die nam zijn telefoon niet op. Uit pure nood heb ik de rit maar gedaan met mijn privé auto. Mag dit in geval van nood? Ik hoor graag. Mvg de Vries
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Taxi defect rit uitvoeren met prive auto

Ongelezen bericht door Skipperje »

In het besluit personenvervoer 2000 staat in artikel 76, lid 1:

Wetstekst

Het is verboden taxivervoer of openbaar vervoer met een auto te verrichten indien in het kentekenregister de vermelding ontbreekt dat het voertuig is goedgekeurd als taxi
Ik ben geen deskundige op dit gebied en ken niet alle uitzonderingen, maar verwacht niet dat er een uitzondering is om de privéauto te gebruiken.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
taxi de vries TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door taxi de vries »

Hoe zou U op deze situatie reageren bij een controle meer politieagent?
U bent het toch met mij eens dat ik in een dergelijk geval met de rug tegen de muur aan sta? Ik kan moeilijk de klant bellen dat ik niet kom, met alle gevolgen van dien.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »