Een buurvrouw van mij heeft een (licht) verstandelijke beperking en moet op korte termijn aangifte doen/melding maken over haar ex. Ex betreft een geval van veel alcohol- en drugsgebruik, geweld, geen vaste woon-/verblijfplaats, crimineel verleden en inmiddels alweer woonachtig bij zijn volgende slachtoffer.
Ik heb haar de afgelopen tijd van een afstand in de gaten gehouden en ik was blij dat ze hem nu ein-de-lijk uit haar leven heeft geschopt.
Gisteren heeft haar professionele hulpverlener haar geadviseerd om aangifte tegen deze man te doen. En daarbij leek het hun handig als ik mee zou gaan als haar begeleidster, omdat ze er zelf niet uit komt.
Nu wil ik haar natuurlijk bij staan, maar ik heb geen zin dat mijn persoonsgegevens erbij komen te staan. Wij leven gewoon ons leven en hebben feitelijk niets met deze meneer van doen, en dat wil ik ook graag zo houden
Kan iemand mij vertellen als ik mee ga om haar te helpen, komen mijn gegevens dan op enige wijze in het dossier/melding/aangifte te staan? Ik denk namelijk van wel en gevoelsmatig vind ik dit nou ook iets waar ze die hulpverleners nou juist voor heeft.
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten,
Tacelia