Persoonlijke gegevens in aangifte

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Tacelia TS
Infopolitie Gast

Persoonlijke gegevens in aangifte

Ongelezen bericht door Tacelia »

Goededag,

Een buurvrouw van mij heeft een (licht) verstandelijke beperking en moet op korte termijn aangifte doen/melding maken over haar ex. Ex betreft een geval van veel alcohol- en drugsgebruik, geweld, geen vaste woon-/verblijfplaats, crimineel verleden en inmiddels alweer woonachtig bij zijn volgende slachtoffer.

Ik heb haar de afgelopen tijd van een afstand in de gaten gehouden en ik was blij dat ze hem nu ein-de-lijk uit haar leven heeft geschopt.

Gisteren heeft haar professionele hulpverlener haar geadviseerd om aangifte tegen deze man te doen. En daarbij leek het hun handig als ik mee zou gaan als haar begeleidster, omdat ze er zelf niet uit komt.
Nu wil ik haar natuurlijk bij staan, maar ik heb geen zin dat mijn persoonsgegevens erbij komen te staan. Wij leven gewoon ons leven en hebben feitelijk niets met deze meneer van doen, en dat wil ik ook graag zo houden :wink:

Kan iemand mij vertellen als ik mee ga om haar te helpen, komen mijn gegevens dan op enige wijze in het dossier/melding/aangifte te staan? Ik denk namelijk van wel en gevoelsmatig vind ik dit nou ook iets waar ze die hulpverleners nou juist voor heeft.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,
Tacelia
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Persoonlijke gegevens in aangifte

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Ik deel uw mening dat dit eigenlijk een taak is voor de hulpverleners van mevrouw. Verder is het zo dat mevrouw aangifte doet en niet u als u met haar meegaat. Ik zie dan ook geen reden waarom uw gegevens zouden moeten worden geregistreerd, tenzij u een rol heeft als getuige en zodanig verklaart in deze zaak.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Tacelia TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Tacelia »

Bedankt voor uw reactie.

Verklaren als getuige is zeker niet de bedoeling. Het gaat meer om kleine aanvullingen waarvan zij het overzicht kwijt is bijv - er zijn op haar naam goederen besteld, ontvangen, doorverkocht en niet betaald, maar haar geld en goederen staan onder bewind - hij heeft dit via de mail gespeeld. Eigenlijk snapt ze niet helemaal wat er is gebeurd (of nou ja, ze snapt het wel, maar het dringt niet door ofzo) en kan dat ook niet duidelijk uitleggen.
Stel nou als ik zoiets toe licht, is dat dan reden om mij als 'mede aangever' of iets te zien?

Echt een lastige situatie. Juridisch gezien zal ze gewoon moeten betalen, dus ik had zoiets van laat het rusten. Maar de begeleiding vond dat ze niet zo bang voor hem moet zijn en als niemand meld blijft hij maar door gaan. Maar ja, uit ervaring weet ik ook weer dat sommige mensen hoe dan ook wel door weten te gaan helaas ... lastig lastig
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Ongelezen bericht door Hilde »

Het is nou eenmaal zo dat als u iets uitlegt, het niet mevrouw is die het verklaart.
In de aangifte moet de waarheid staan. Dus dan moet er vermeld worden dat iemand dus uitleg geeft en dan moet wel duidelijk zijn wie er uitleg geeft.

Net als Thunder vind ik dit overigens een taak voor de hulpverleners en begrijp ik niet dat zij aangeven dat u mee moet.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

…. In aanvulling op Hilde vind ik het nu zeker een taak voor de hulpverlening. Helemaal nu ik lees dat er sprake is van bewindvoering. Is de bewindvoerder dan niet bij uitstek de hulpverlenende partij bij een aangifte . Hij voert het financieel beheer voor mevrouw en daar is nu een probleem waarvoor aangifte noodzakelijk is kennelijk.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Eens dat het een taak is van de bewindvoerder. De bewindvoerder moet ook 1 maal per jaar aan de rechtbank verantwoording afleggen over het financieel bewind. Deze had naar aanleiding van de rekeningen aan de bel moeten trekken.

Zie ook: https://verenigdebewindvoerders.nl/blog ... ndvoerder/
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gesloten