vrijwilliger zonder straatfunctie?
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
vrijwilliger zonder straatfunctie?
Hoi,
is de politie ook op zoek naar vrijwilligers voor "achter de schermen" of wordt van vrijwilligers juist verwacht dat ze op straat werken?
is de politie ook op zoek naar vrijwilligers voor "achter de schermen" of wordt van vrijwilligers juist verwacht dat ze op straat werken?
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Re: vrijwilliger zonder straatfunctie?
Vrijwilligerfuncties intern kennen ze volgens mij niet. Je kan wel eens opAnonymous schreef:Hoi,
Het startpunt voor jouw carrière bij de overheid | Werken bij de Overheid
Werken bij de Overheid? Hier vind je het actuele aanbod van vacatures en stages van alle werkgevers binnen de Rijksoverheid.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Oh maar die zijn er wel hoor. Haaglanden heeft sinds kort een bureau Vrijwilligers daar valt niet alleen de vrijwillige politie (organiek) onder maar ook bijvoorbeeld het bureau slachtofferzorg.PJ schreef:Naar mijn idee ook.gvdbor schreef:Volgens mij bedoelt TS iets over de Vrijwillige Politie.
Maar zover ik weet zijn er alleen fuctie's voor vrijwilleger bij de politie die daadwerkelijk de straat op gaan. Burgerfunctie's als vrijwilleger ken ik nog niet.
Dit laatste bureau begeleidt slachtoffers van misdrijven. Deze begeleiders zijn bijna allemaal vrijwilligers.
Overigens bestaat ook de mogelijkheid om als vrijwilliger gewoon op een bureau te werken zonder een buitenfunctie (publieksopvang, opnemen aangiften etc).
De mogelijkheden bestaan. De vraag is echter of een korps er ook aan wil. Haaglanden is van plan om vrij ver daarmee te gaan. De keuze is echter aan de korpsen zelf. Sommige korpsen zullen dit wellicht niet willen.
- Bertk
- Nieuw lid
- Roepnaam: Bert
- Geslacht:
- Leeftijd: 54
SWAT schreef:Oh maar die zijn er wel hoor. Haaglanden heeft sinds kort een bureau Vrijwilligers daar valt niet alleen de vrijwillige politie (organiek) onder maar ook bijvoorbeeld het bureau slachtofferzorg.PJ schreef:Naar mijn idee ook.gvdbor schreef:Volgens mij bedoelt TS iets over de Vrijwillige Politie.
Maar zover ik weet zijn er alleen fuctie's voor vrijwilleger bij de politie die daadwerkelijk de straat op gaan. Burgerfunctie's als vrijwilleger ken ik nog niet.
Dit laatste bureau begeleidt slachtoffers van misdrijven. Deze begeleiders zijn bijna allemaal vrijwilligers.
Overigens bestaat ook de mogelijkheid om als vrijwilliger gewoon op een bureau te werken zonder een buitenfunctie (publieksopvang, opnemen aangiften etc).
De mogelijkheden bestaan. De vraag is echter of een korps er ook aan wil. Haaglanden is van plan om vrij ver daarmee te gaan. De keuze is echter aan de korpsen zelf. Sommige korpsen zullen dit wellicht niet willen.
Gelderland Midden heeft dit bij vrijwilligers voor zover ik weet gecombineerd, zowel binnen als op straat. Ik had zelf namelijk aangegeven dat ik bij voorkeur niet (zoveel) binnen wilde zitten omdat ik in mijn huidige baan (proffesioneel kantoor tijger) al de helde dag binnen zit en ik juist de straat op wilde. Maar dat kon per korps verschillen zoals hierboven al gemeld.
-
- Infopolitie Gast
Het bestaat inderdaad! Ook bij Amsterdam-Amstelland, daar heet het volontair (dus vrijwiliger
) En dat is dus niet de vrijwillige politie, maar dan heb je een burgerfunctie. Dan kan je dingen doen die geen politietaken zijn, Administratieve dingen en zo. Het is geheel op vrijwillige basis, maar je staat wel midden in het korps. Je wordt gewoon als collega geaccepteerd.
Deze volontairs vallen onder DEO, bureau Volontairs. Mocht je interesse hebben, dan kan je het terug vinden op de site van Amsterdam-Amstelland als je zoek onder volontair.
Veel succes!
groet GRAZ.

Deze volontairs vallen onder DEO, bureau Volontairs. Mocht je interesse hebben, dan kan je het terug vinden op de site van Amsterdam-Amstelland als je zoek onder volontair.
Veel succes!
groet GRAZ.
-
- Infopolitie Gast
De recherche heeft vaak geen tijd meer voor sporen onderzoek bij woning-, bedrijfs- en autoinbraken en er worden dan ook (bijna) geen sporen meer veilig gesteld.
De politie in rotterdam-rijnmond is onlangs met de 1e klas van vrijwilligers bij de Technische Recherche gestart. Bij inbraken in woningen, auto’s en bedrijven kunnen de volontairs dan dactyloscopische- en DNA-sporen zoeken en veiligstellen.
De politie in rotterdam-rijnmond is onlangs met de 1e klas van vrijwilligers bij de Technische Recherche gestart. Bij inbraken in woningen, auto’s en bedrijven kunnen de volontairs dan dactyloscopische- en DNA-sporen zoeken en veiligstellen.
Als je dit soort dingen beweert (het zal best zo zijn) is het handig dat je er even bijnoemt dat dit gaat over een bepaald werkgebied.OM schreef:De recherche heeft vaak geen tijd meer voor sporen onderzoek bij woning-, bedrijfs- en autoinbraken en er worden dan ook (bijna) geen sporen meer veilig gesteld.
.
In onze regio komt de TR gewoon voor woninginbraken en bij bepaalde indicaties ook bij bedrijfsinbraken. Er worden trouwens VEEL sporen veiliggesteld.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Ik wil met deze post absoluut niet afgeven op voluntairs absoluut niet, diep respect voor de gedrevenheid van deze personen.OM schreef:De recherche heeft vaak geen tijd meer voor sporen onderzoek bij woning-, bedrijfs- en autoinbraken en er worden dan ook (bijna) geen sporen meer veilig gesteld.
Maar gaan we internationaal gezien niet enorm voor schut?
We maken ons hier druk over SUV's in het centrum in Nijmegen, maar de eigen sterke arm van de wet heeft nog niet eens genoeg capaciteit om sporen bij een inbraak vast te stellen...
dit moet door VRIJWILLIGERS gedaan worden...