vrijwilliger zonder straatfunctie?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast
Infopolitie Gast

vrijwilliger zonder straatfunctie?

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi,

is de politie ook op zoek naar vrijwilligers voor "achter de schermen" of wordt van vrijwilligers juist verwacht dat ze op straat werken?
Mo
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Bij slachtofferhulp zijn ze altijd op zoek naar vrijwilligers. Via het wijkbureau of het Hoofdbureau kun je het adres voor aanmelden vragen.
Ze nemen een volledige sollicitatie af en kijken of je geschikt bent voor een functie binnen slachtofferhulp en dan volgt een interne opleiding.
Kale
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Verder is het niet zo gemakelijk om binnen te komen als burger. In Haaglanden in ieder geval niet. Voor de meeste functie's wordt toch meestal een collega gevraagd of gebruikt.

groetjes Kale :wink:
Bouwe
Infopolitie Gast

Re: vrijwilliger zonder straatfunctie?

Ongelezen bericht door Bouwe »

Anonymous schreef:Hoi,

is de politie ook op zoek naar vrijwilligers voor "achter de schermen" of wordt van vrijwilligers juist verwacht dat ze op straat werken?
Vrijwilligerfuncties intern kennen ze volgens mij niet. Je kan wel eens op

Het startpunt voor jouw carrière bij de overheid | Werken bij de Overheid

Werken bij de Overheid? Hier vind je het actuele aanbod van vacatures en stages van alle werkgevers binnen de Rijksoverheid.
kijken. Als een korps een vacature heeft voor een burgerfunctie, dan komt hij daar tussen te staan. Maar zoals iemand anders al zei wordt vaak eerst intern de vacature gepubliceerd en vervolgens gaat men er mee naar buiten. Het Binnenlands Bestuur (weekblad voor ambtenaren) publiceert ook wel eens vacatures. Succes :wink:
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht: Man

Ongelezen bericht door gvdbor »

Volgens mij bedoelt TS iets over de Vrijwillige Politie.
PJ
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

gvdbor schreef:Volgens mij bedoelt TS iets over de Vrijwillige Politie.
Naar mijn idee ook.

Maar zover ik weet zijn er alleen fuctie's voor vrijwilleger bij de politie die daadwerkelijk de straat op gaan. Burgerfunctie's als vrijwilleger ken ik nog niet.
Bouwe
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

Dan heb ik het verhaal van TS verkeerd begrepen, excuses.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door SWAT »

PJ schreef:
Naar mijn idee ook.

Maar zover ik weet zijn er alleen fuctie's voor vrijwilleger bij de politie die daadwerkelijk de straat op gaan. Burgerfunctie's als vrijwilleger ken ik nog niet.
Oh maar die zijn er wel hoor. Haaglanden heeft sinds kort een bureau Vrijwilligers daar valt niet alleen de vrijwillige politie (organiek) onder maar ook bijvoorbeeld het bureau slachtofferzorg.
Dit laatste bureau begeleidt slachtoffers van misdrijven. Deze begeleiders zijn bijna allemaal vrijwilligers.
Overigens bestaat ook de mogelijkheid om als vrijwilliger gewoon op een bureau te werken zonder een buitenfunctie (publieksopvang, opnemen aangiften etc).

De mogelijkheden bestaan. De vraag is echter of een korps er ook aan wil. Haaglanden is van plan om vrij ver daarmee te gaan. De keuze is echter aan de korpsen zelf. Sommige korpsen zullen dit wellicht niet willen.
Bertk
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Bert
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Bertk »

SWAT schreef:
PJ schreef:
Naar mijn idee ook.

Oh maar die zijn er wel hoor. Haaglanden heeft sinds kort een bureau Vrijwilligers daar valt niet alleen de vrijwillige politie (organiek) onder maar ook bijvoorbeeld het bureau slachtofferzorg.
Dit laatste bureau begeleidt slachtoffers van misdrijven. Deze begeleiders zijn bijna allemaal vrijwilligers.
Overigens bestaat ook de mogelijkheid om als vrijwilliger gewoon op een bureau te werken zonder een buitenfunctie (publieksopvang, opnemen aangiften etc).

De mogelijkheden bestaan. De vraag is echter of een korps er ook aan wil. Haaglanden is van plan om vrij ver daarmee te gaan. De keuze is echter aan de korpsen zelf. Sommige korpsen zullen dit wellicht niet willen.

Gelderland Midden heeft dit bij vrijwilligers voor zover ik weet gecombineerd, zowel binnen als op straat. Ik had zelf namelijk aangegeven dat ik bij voorkeur niet (zoveel) binnen wilde zitten omdat ik in mijn huidige baan (proffesioneel kantoor tijger) al de helde dag binnen zit en ik juist de straat op wilde. Maar dat kon per korps verschillen zoals hierboven al gemeld.
Graz1983
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Graz1983 »

Het bestaat inderdaad! Ook bij Amsterdam-Amstelland, daar heet het volontair (dus vrijwiliger :lol: ) En dat is dus niet de vrijwillige politie, maar dan heb je een burgerfunctie. Dan kan je dingen doen die geen politietaken zijn, Administratieve dingen en zo. Het is geheel op vrijwillige basis, maar je staat wel midden in het korps. Je wordt gewoon als collega geaccepteerd.

Deze volontairs vallen onder DEO, bureau Volontairs. Mocht je interesse hebben, dan kan je het terug vinden op de site van Amsterdam-Amstelland als je zoek onder volontair.

Veel succes!

groet GRAZ.
OM
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door OM »

De recherche heeft vaak geen tijd meer voor sporen onderzoek bij woning-, bedrijfs- en autoinbraken en er worden dan ook (bijna) geen sporen meer veilig gesteld.

De politie in rotterdam-rijnmond is onlangs met de 1e klas van vrijwilligers bij de Technische Recherche gestart. Bij inbraken in woningen, auto’s en bedrijven kunnen de volontairs dan dactyloscopische- en DNA-sporen zoeken en veiligstellen.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

OM schreef:De recherche heeft vaak geen tijd meer voor sporen onderzoek bij woning-, bedrijfs- en autoinbraken en er worden dan ook (bijna) geen sporen meer veilig gesteld.
.
Als je dit soort dingen beweert (het zal best zo zijn) is het handig dat je er even bijnoemt dat dit gaat over een bepaald werkgebied.

In onze regio komt de TR gewoon voor woninginbraken en bij bepaalde indicaties ook bij bedrijfsinbraken. Er worden trouwens VEEL sporen veiliggesteld.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

En dezelfde "onze regio" kent ook voluntairs.

Op mijn afdeling (communicatie) werkt een gepensioneerde redacteur van een krant. Hij maakt o.a. de persberichten.
OM
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door OM »

Ik beweer niets :P Dat ze vaak geen tijd meer hebben voor sporenonderzoek, komt letterlijk uit de wervingscampagne voor volontairs bij de TR.

En moet nog even wennen, maar ik bedoelde in de Regio Rotterdam-Rijnmond.
Guido
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

OM schreef:De recherche heeft vaak geen tijd meer voor sporen onderzoek bij woning-, bedrijfs- en autoinbraken en er worden dan ook (bijna) geen sporen meer veilig gesteld.

De politie in rotterdam-rijnmond is onlangs met de 1e klas van vrijwilligers bij de Technische Recherche gestart. Bij inbraken in woningen, auto’s en bedrijven kunnen de volontairs dan dactyloscopische- en DNA-sporen zoeken en veiligstellen.
Ik wil met deze post absoluut niet afgeven op voluntairs absoluut niet, diep respect voor de gedrevenheid van deze personen.

Maar gaan we internationaal gezien niet enorm voor schut?
We maken ons hier druk over SUV's in het centrum in Nijmegen, maar de eigen sterke arm van de wet heeft nog niet eens genoeg capaciteit om sporen bij een inbraak vast te stellen...

dit moet door VRIJWILLIGERS gedaan worden...
Gesloten