Intrekking beveiligingspas

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Beveiliger1984 TS
Infopolitie Gast

Intrekking beveiligingspas

Ongelezen bericht door Beveiliger1984 »

Beste heren,

Ik heb vandaag een brief mogen ontvangen waar er een voornemen om mijn beveiligingspas in te trekken met verwijzing naar lid 7 art 5 wbpr. Enkele weken ben ik namelijk staande gehouden met veel te veel alcohol op 455ug/l , waar ik uiteraard enorm spijt van heb. Mijn vraag is, in de brief wordt er verwezen naar BV X, maar ik werk ook nog voor BV Y en BV Z.

Hoe gaat dat in de praktijk? Is het een intrekking voor de uitvoering van functie als beveiliger, of enkel voor de BV X werkzaamheden? En stel dat deze wordt ingetrokken, wat is de kans dat ik mijn beveiligerspas ooit terug kan krijgen via een nieuwe aanvraag?

Alvast dank voor jullie hulp!
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Re: Intrekking beveiligingspas

Ongelezen bericht door Proost »

De beveiligingspas wordt door de uitgebreide instantie ingetrokken vanwege een misdrijf dat je gepleegd hebt. Logischerwijs geldt dit voor ALLE passen die de uitgevende instantie verstrekt.

Terugkrijgen is zeker mogelijk (eigenlijk spreken we over opnieuw verstrekt krijgen). Meestal na een jaar of vijf.

En dat je spijt hebt is logisch. Meestal komt berouw ook pas Ná de zonde.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

De beveiligingspas is een toestemming van de korpschef om als beveiliger op te treden. Deze toestemming wordt verleend via een gemandateerde van Korpscheftaken. Deze zijn regionaal verdeeld en gaan over de bedrijven die het hoofdkantoor in hun werkgebied hebben zitten. Het kan dus dat de drie passen door drie verschillende afdelingen zijn afgegeven. Dat ze nu je pas intrekken voor BV X kan je er donder op zeggen dat BV Y en BV Z ook opgezegd gaan worden, maar mogelijk duurt dat even omdat het via andere afdelingen gaat.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Beveiliger TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beveiliger »

Ik heb nog 2 vragen over de brief die ik kreeg. Hier staat namelijk de zinsnede in” Uit recentelijk ontvangen informatie bleek dat er grond was om onderzoek te doen of u nog voldoet aan de eisen die worden gesteld aan een beveiligingsmedewerker”. Het klinkt nu net alsof iemand naar de politie is geweest en heeft gemeld dat ik dronken heb gereden? Hoe moet ik die recentelijk ontvangen informatie opvatten?

Daarnaast woon ik in Regio Rotterdam, ben ik staande gehouden in Zoetermeer , maar krijg ik een brief van Politie midden Nederland. Hoe zit dat? Waarom Midden Nederland?
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Recentelijk ontvangen informatie is niets meer dan een geautomatiseerd bericht wat korpschef taken krijgt als jij je in de kijker hebt gespeeld van de politie.
Wij hebben een integraal systeem wat die gegevens vastlegd en eenieder die "klant" is van korpschef taken is gekoppeld aan een zogenaamd abonnement. Jij pleegde een misdrijf, en KCT kreeg daarvan automatisch de registratie van doorgestuurd. Die hebben nogal wat werk liggen dus nu was je aan de beurt en dan begint het onderzoek.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Beveiliger schreef: 01 dec 2022, 10:14 Ik heb nog 2 vragen over de brief die ik kreeg. Hier staat namelijk de zinsnede in” Uit recentelijk ontvangen informatie bleek dat er grond was om onderzoek te doen of u nog voldoet aan de eisen die worden gesteld aan een beveiligingsmedewerker”. Het klinkt nu net alsof iemand naar de politie is geweest en heeft gemeld dat ik dronken heb gereden? Hoe moet ik die recentelijk ontvangen informatie opvatten?

Daarnaast woon ik in Regio Rotterdam, ben ik staande gehouden in Zoetermeer , maar krijg ik een brief van Politie midden Nederland. Hoe zit dat? Waarom Midden Nederland?
Waar is het hoofdkantoor van je beveiligingsbedrijf gesitueerd? Je valt namelijk onder Korpscheftaken van de eenheid waarin het hoofdbureau van het bedrijf is gevestigd.

Informatie over medewerkers met beveiligingspapieren wordt automatisch gedeeld met de afdeling Korpscheftaken. Zodoende hebben ze die informatie ontvangen.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gesloten