Verboden toegang?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jantine TS
Infopolitie Gast

Verboden toegang?

Ongelezen bericht door Jantine »

Hallo,

Ik heb een vraag. Wij hebben naast onze woning een gangetje die toegang geeft tot de achtertuin. Aan dit gangetje zijn vier percelen aangesloten. Enkel de mensen van aangrenzende percelen hebben iets te zoeken in dit gangetje, hier rust erfdienstbaarheid op. Er is maar één toegangspunt en het gangetje loopt links en rechts dood richting de achtertuinen van de buren.

Nu hebben we al een paar weken last van een groep jongeren die laat op de avond zich in het gangetje ophouden, belletje trekken en door de brievenbus schreeuwen. Ook staan ze regelmatig in het gangetje te schreeuwen. Meerdere buren hebben hier last van.

Wij willen niet dat ze dit doen en hebben ze hier ook al op aan willen spreken. Maar telkens rennen ze weg en wordt het daarna alleen maar erger. Eentje heeft mijn man al aangesproken dat hij echt een probleem heeft als hij hier mee door gaat (hopelijk werkt streng aanspreken).

Ik vroeg me nu alleen af als dit zo door gaat, of wij een bordje van 461 Sr bij de ingang mogen hangen zodat hier ook op gehandhaafd kan worden als dit, ondanks al onze inspanningen, niet stopt.

Wij zijn echt niet flauw en willen de politie niet voor niets gaan bellen, maar eens is het een keer klaar. Wij ervaren echt vaak overlast.
Hoor het graag wat er mogelijk is.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Re: Verboden toegang?

Ongelezen bericht door Pim »

Belletje trekken....dat zal geen hoge prioriteit krijgen vrees ik. En bellen naar de politie gebeurt meestal ná dat er belletje is getrokken.

Een bordje 461 SR ophangen is niet zaligmakend. Ook vraag ik me af of ze voor de politie niet ook wegrennen?

Aanspreken door bewoners helpt meestal alleen als het heel vriendelijk gaat en ze er voor open staan. Dreigen of achterna rennen werkt vooral averechts. Dan krijgen ze de aandacht waar het ze om te doen is.

Als het een achterpad is waar alleen belanghebbenden gebruik van maken overweeg dan afsluiten met een deur. Anno 2022 vaak geen luxe.
Laatst gewijzigd door Frans op 22 okt 2022, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Verboden toegang?

Ongelezen bericht door maestro »

Overlast door jongeren kan een aandachtspunt zijn van de gemeentelijke handhavers, als je gemeente die heeft. Neem dus ook eens contact op met de gemeente.

Zolas Pim aangeeft is het afsluiten de beste optie, ook ter preventie van inbraak.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gesloten