Brommers in berging, eigenaar onbekend.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
JohanBrom TS
Infopolitie Gast

Brommers in berging, eigenaar onbekend.

Ongelezen bericht door JohanBrom »

Hallo Allemaal,

dank voor de mogelijkheid om hier een vraag te kunnen stellen.

Het zit als volgt:
Ik werk in de zorg op een werkplek waar geregeld bewoners (meestal voorgoed) vertrekken naar andere woonplekken en nieuwe bewoners in hun plaats terugkeren. Onze werkgever heeft verschillende dependances. We hebben hier een gezamenlijk schuur voor fietsen e.d. met daaraan nog een klein schuurtje. Hier staan 2 brommers en veel brommeronderdelen in . De 2 brommers hebben kentekenplaatjes. Niemand weet van wie deze brommers en de losse onderdelen zijn. Ik heb altijd al eens willen klussen aan brommers om (van) de techniek te leren en ik zie hier een mooi klusprojectje staan. Probleem is, lijkt mij, ze zijn niet van mij :-)

Is er een mogelijkheid voor mij als particulier om de eigena(a)r(en) op te sporen? (Kentekennummer/chassisnummer?) Via de werkgever is dit niet mogelijk, er is niet bijgehouden wie ooit wat in dat schuurtje plaatste. Of geldt misschien voor "achtergelaten goederen" iets als een "verjaringstermijn" o.i.d. waardoor deze zonder zorgen toch van de plek verwijderd kunnen worden? Ik wil niet iemand anders spullen onterecht toe-eigenen.
Alle hulp is welkom, en bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Johan B.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Re: Brommers in berging, eigenaar onbekend.

Ongelezen bericht door Pim »

Ga eens naar je plaatselijke politiebureau en vraag eens naar een wijkagent. Hij kan mogelijk via de kentekens de eigenaar vinden.

Als je over verjaring spreekt dan bedoel je de afhandeling van gevonden voorwerpen. Die moet je één jaar onder je horen voor ze van jou worden. Maar dan spreken we over goederen waarvan de eigenaar niet achterhaald kan worden zoals bijvoorbeeld een jas, een portemonnee zonder ID of rijbewijs erin etc.

Bij een brommer met een kentekenplaat zul je toch eerst de tenaamgestekde moeten opzoeken en benaderen. Je kunt deze niet in het ongewisse laten.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Zijn het echt kentekenplaten (geel of blauw) of, als het het hele oude bromfietsen zijn, verzekeringsplaatjes. Deze zijn herkenbaar aan de opdruk "Nederland (jaartal)". Alleen een kenteken kan de politie natrekken.
Een kenteken kan ook nagekeken worden via rdw.nl. krijgt dan de technische gegevens van het bijhorende voertuig te zien maar ook of dit als gestolen te boek staat.
Het is de eigenaar van het pand die mag beslissen wat er met in zijn pand aanwezige goederen moet gaan gebeuren. Hij moet wel de eigenaren van die goederen waarschuwen voor wat hij gaat doen en hen een redelijke termijn geven deze goederen te verwijderen. Als zich na die termijn voor de losse onderdelen niemand heeft gemeld kan de eigenaar naar eigen goeddunken handelen.
Een gekentekend op naam staand voertuig zal echter moeilijk op een andere naam te zetten te zijn. Wellicht dat de rdw een oplossing heeft als de kentekenhouder niet reageert.
Betreft het een verzekeringsplaatje dan kan de eigenaar van het pand na de gestelde termijn handelen net als met de losse onderdelen.
Stay safe out there.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Ook een gekentekende brommer kan geen eigenaar hebben (lees tenaamstelling).
Dit kan de politie je vertellen. Zij kunnen zoals gezegd contact opnemen indien er wel een tenaamstelling aan hangt.

Mocht het niet zo zijn, is het wel erg lastig om hem zelf op naam te krijgen. Je kan er, als er zo besloten wordt indien geen tenaamstelling, wel aan gaan klussen. Maar je kan hem uiteindelijk niet testen op de openbare weg omdat je daar niet mag komen met een voertuig zonder tenaamstelling. Bij het eerste treffen door de politie ben je die dan vervolgens ook kwijt, en waarschijnlijk voorgoed. Gewoon alvast als voor waarschuwing.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

SWAT schreef: 10 okt 2022, 10:04 Zijn het echt kentekenplaten (geel of blauw) of, als het het hele oude bromfietsen zijn, verzekeringsplaatjes. Deze zijn herkenbaar aan de opdruk "Nederland (jaartal)". Alleen een kenteken kan de politie natrekken.
Ik meen te herinneren dat dit wel kan maar via een lastige omweg. Er is ergens een bestand. Weet echter 1,2,3 niet meer wie dat beheerde en hoe daar achter te komen.
Verzekeraars kunnen immers ook zoeken welke verzekeraar de belangen behartigt van de tegenpartij.

Wellicht dat een verkeersguru meeleest en reageert. In elk geval is het geen publiek benaderbaar bestand, dat moge duidelijk zijn. En de naam die bij zo'n verzekeringsplaatje hoort zegt net als bij een kenteken niets over de eigenaar. Enkel over de verzekeringnemer.

En of deze reden van TS voldoende is een niet in strijd met een AVG, geen idee.
Laatst gewijzigd door Pim op 10 okt 2022, 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Iedere verzekeringsmaatschappij heeft zijn eigen lettercombinatie. Dus de bovenste letters is uitzoeken bij welke verzekering je gaat zoeken aan wie zij de cijfercombinatie hebben uitgegeven.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
JohanBrom TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door JohanBrom »

Mensen,
dank jullie wel voor de antwoorden.

Ik denk dat ik hier al heel veel mee kan. Ik blijf nog even mee lezen mocht er nog meer bruikbare informatie komen.

Bij voorbaat dank,

Groeten,
Johan.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

@JohanBrom

Zijn het echt kentekenplaten (geel of blauw) of, als het het hele oude bromfietsen zijn, verzekeringsplaatjes. Deze zijn herkenbaar aan de opdruk "Nederland (jaartal)".
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Het bromfiets kenteken is 15 jaar geleden ingevoerd dus dan moeten deze brommers er al echt heel lang staan...
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Toch duiken ze nog steeds op uit schuurtjes.
Stay safe out there.
Gesloten